نظامیان رژیم سعودی از چهار روز قبل با یورش به العوامیه جنگ تمام عیاری را با استفاده از سلاح های ممنوعه ضد ساکنان این منطقه در شرق عربستان به راه انداخته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه نبا، منابع و فعالان عربستانی اعلام کردند که خودروهای زرهی نظامیان آل سعود یک خودرو را در جاده ای در منطقه الجمیمه در استان القطیف در شرق عربستان که در داخل آن سرنشینانی حضور داشتند به آتش کشیدند.

این منابع بیان کردند: نظامیان سعودی با ایجاد موانعی در مجاورت زندان القطیف مانع از حضور اتوبوس دانش آموزان دبیرستان که خارج از العوامیه بودند به داخل این منطقه شدند.

منابع عربستانی از تیراندازی نظامیان به سوی دانش آموزان مذکور که مانع از ورود آنها به العوامیه می شوند خبر می دهند.

این منابع به تیراندازی گسترده از سوی نظامیان آل سعود در برخی محله های العوامیه اشاره کردند.

منابع وابسته به مخالفان همچنین از سیاست انتقام جمعی رژیم سعودی در مناطق مختلف القطیف و ممانعت از فعالیت رفتگران از ادای وظایفشان در العوامیه می شوند.

پایگاه نبا  وابسته به مخالفان عربستانی گزارش داد: از چهار روز قبل العوامیه به صحنه جنگ در جریان یورش خونین با سلاح ممنوعه بین المللی از سوی نظامیان آل سعود تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش؛ آتش و دود در هر مکانی به چشم می خورد و سلاح های ممنوعه ضد زنان و سالخوردگان و کودکان بی گناه به کار گرفته می شود. به نظر می رسد که العوامیه این روزها عرصه جنگ واقعی است که تاکنون چهار نفر شهید و شماری زخمی شده اند و نظامیان سعودی با همه مهمات و سلاح جنگ یکطرفه ای را ضد ساکنان شرق عربستان آغاز کرده اند.

این منطقه در منطقه الشرقیه واقع است به عنوان منطقه ای نظامی بسته اعلام شده است و همه ورودی و خروجی های آن بسته شده است. بلوک های سیمانی ضخیم محاصره و ترس را برای ساکنان به ارمغان آورده است.

نظامیان سعودی مانع از ورود افراد حتی رفتگران به العوامیه و القدیح می شوند و جوانان منطقه به طور داوطلب زباله ها را از محله ها و خیابانهای جمع آوری می کنند.

منازل از یورش خونینی که صدها زره پوش در آن مشارکت دارند و نیز مساجد در امان نمانده اند. مسجد سید محمد به طور کامل ویران شده است و مسجد القتیه در محله الدیره خسارت زیادی دیده است.

این پایگاه می نویسد: بر اساس دیدگاه ناظران امور، رژیم آل سعود سیاست فرقه ای و طایفه ای ضد العوامیه به کار بسته است. از زمان محاصره العوامیه و گلوله باران منازل و مساجد و شبکه های برق و آب به مردم برای کوچ اجباری از منطقه فشار وارد می کند. به نظر می رسد که آل سعود در راستای کشتار جمعی ساکنان العوامیه گام بر می دارد و اینکه آنها را از خانه و کاشانه خود بیرون کند. این اقدامات با ماده ششم دیوان بین المللی کیفری درباره کشتار جمعی مطابقت دارد. رژیمی که مردم را می کشد و به دنبال بیرون کردن و ویران مساجد است به حقوق بشر و آزادی بیان بهایی نمی دهد.