رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از مشارکت یک میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنگ انتخابات در خراسان رضوی از ساعت ۸ صبح به صدا درآمده و بسیاری از مردم پیش از شروع رای گیری در شعب حاضر بودند و حضور پر شکوه دیگری را در برگ زرین تاریخ رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای سهولت در رای گیری صورت گرفته است افزود: دقت، سلامت و امنیت را در رای گیری مدنظر قرار داده‌ایم و مسائل انظباطی و نظم، تعرفه‌های مورد نیاز، نیروهای صندوق‌ها، بازرسان، محافظان شعب و نمایندگان کاندیداها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در هر شعبه حدود ۳۰ نفر عواملی هستند که در سر صندوق های اخذ رای حاضر هستند و رای مردم را با نظارت کافی و وافی دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: حدود یک میلیون نفر از ساکنان خراسان رضوی که واجد رای دادن هستند تا کنون رای‌های خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند و مابقی هم استانی‌ها در حال آماده شدن برای انداختن رای خود به صندوق‌ها هستند.

حسینی در خصوص انتخابات شوراها که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود ابراز کرد: در استان خراسان رضوی در هشت شهر از جمله تربیت حیدریه، تربت جام، چناران، تایباد، کاشمر، سبزوار، نیشابور و قوچان انتخابات شوراها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای در سطح استان دایر و ۹ هزار و ۴۵۹ صندوق ثابت و سیار در این شعب مستقر شده‌اند.