معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل گفت مادامی که آمریکا از سیاست خصمانه خود علیه پیونگ یانگ دست بر ندارد، مذاکره برای حل مسائل شبه جزیره کره میسر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کیم این ریونگ» معاون سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد هشدار داد مادامی که آمریکا از سیاست خصمانه خود نسبت به پیونگ یانگ دست بر ندارد، مذاکره ای با واشنگتن صورت نخواهد گرفت.

این اظهارنظر در واکنش به ادعای جدید آمریکا مبنی بر تلاش پیونگ یانگ به تولید سلاح شیمیایی که در آن از گاز اعصاب استفاده شده باشد؛ ایراد شد.

در همین راستا، کیم گفت: همانگونه که می دانید، آمریکا از خود تمایلی برای مذاکره نشان داده است حال آنکه آنچه اهمیت دارد، عمل است و نه حرف و سخن.

وی ادامه داد: عقب نشینی از سیاست خصمانه علیه پیونگ یانگ ، پیش شرط حل مسائل در شبه جزیره کره است.

تهدیدهای لفظی متقابل میان پیونگ یانگ- واشنگتن در حالی مبادله می شود که هر دو طرف از تمایل برای مذاکره البته با رعایت قید و شرط سخن می گویند.

 در عین حال، آمریکا که پیشتر ناو گروه «کارل وینسون» را عازم شبه جزیره کره کرده بود، ناو هواپیما بر «یو اس اس رونالد ریگان» را که در آب های ژاپن در حال برگزاری رزمایش بود، عازم منطقه کره کرد.

این ناو که ۴ هزار و ۵۳۹ نفر خدمه دارد و از قابلیت حمل ۶۰ جنگنده برخوردار است، از روز پنجشنبه حرکت خود به سمت کره را آغاز کرده است.