رئیس‌ جمهوری فیلیپین در آستانه سفر به روسیه گفت: در موضوع حقوق بشر، آمریکا از اختیارات خود در قبال سایر کشورها تجاوز کرده و با کمک به کشورهای نیازمند در امور داخلی آنها دخالت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین امروز پیش از عزیمت به روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا از قدرت خود تجاوز می‌ کند.

بر این اساس، دوترته اعلام کرد: هنگامی که آمریکا در راستای تلاش برای تأثیرگذاری بر مناسبات داخلی کشورهای دیگر است و کمک هایی را در مقابلِ برخی اقدامات خاص پیشنهاد می کند؛ در واقع از اختیارات خود پا را فراتر می گذارد.

رئیس جمهوری فیلیپین ادامه داد: در موضوع حقوق بشر نیز آمریکا از اختیارات خود در قبال سایر کشورها تجاوز کرده و در این راستا با ارائه کمک هایی به کشورهای نیازمند دخالت های خود را در امور داخلی آنها تشدید می کند.

لازم به ذکر است، رئیس جمهوری فیلیپین روز گذشته نیز گفته بود: آمریکا برای خرید تسلیحات از این کشور شرایط زیادی را اعمال می کند؛ در حالی که روسیه بدون تحمیل هرگونه شروطی به این کار مبادرت می ورزد. از آمریکا سلاح نمی خریم؛ زیرا رئیس جمهوری می گوید بله، اما وزارت خارجه می گوید نه.

وی ادامه داده بود: به این شکل بهتر است به سراغ روس ها برویم و از آنها سلاح مورد نیازمان را خریداری کنیم.

لازم به ذکر است، رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین امروز دوشنبه به مسکو می رود. وی قرار است در این سفر درخواست خود را برای خرید تسلیحات از روسیه اعلام کند.