آران و بیدگل - مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد گفت: یک گربه وحشی با عکس العمل به موقع دامدار دوستدار محیط زیست در پناهگاه حیات وحش یخاب نجات یافت

مسیب صدری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی تماس تلفنی یکی از دامداران دوستدار حیات وحش و اعلام خبر گرفتار شدن یک قلاده توله گربه وحشی در بلوک های سیمانی این دامداری جهت بررسی وضعیت گربه به محل مراجعه کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دامداری چندین ماه بدون استفاده بوده است، گربه این مکان را محل امنی برای تولید مثل یافته و قسمتی از آن را برای لانه خود انتخاب کرده بود.

مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد با بیان اینکه با اولین ورود گله به دامداری، سگ های گله به گربه و توله هایش حمله می کنند، تصریح کرد: خوشبختانه با هوشیاری و عکس العمل به موقع و شایسته تقدیر دامدار دوستدار محیط زیست، آقای عباس حسین زاده، گربه ها موفق به فرار شده اما یکی از توله ها در بلوک های سیمانی گرفتار می شود.

وی اضافه کرد: این دامدار دوستدار حیات وحش پس از تماس با این انجمن، تا زمان حضور ما در دامداری از این توله مراقبت کرده است.

صدری تاکید کرد: این توله بعد از زنده گیری، با همکاری دهیاری محمدآباد ابوزیدآباد تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل به محل امن برای زیست موقت گربه سانان که توسط انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آماده سازی شده انتقال داده شده و تحت مراقبت است.

وی گفت: با توجه به اینکه این مکان اکنون امنیت لازم را برای زیست اینگونه با ورود گله و سگ های گله ندارد لذ این گربه مکان امن تر و با فاصله مناسب از دامداری برای لانه گزینی انتخاب خواهد کرد و با توجه به رفتار این گونه به احتمال زیاد چندین بار برای پیدا کردن توله به نزدیک محل باز می گردد.

وی تاکید کرد: با بررسی شرایط و مشورت های انجام شده با کارشناسان زبده انجمن یوزپلنگ ایرانی، امید داریم این توله را به مادرش در کمترین زمان ممکن برگردانیم.