همدان - معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن در فرهنگسراهای شهر همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قدیمی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاوت قرآن درتمام اوقات به ویژه ماه مبارک رمضان از فضیلت بسیاری برخوردار است، افزود: سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، بخشش گناهان و رحمت خدا از مهم ترین فضائل تلاوت قرآن است.

قدیمی بااشاره به اینکه  تلاوت یک آیه در ماه رمضان برابر با ختم یک دوره قرآن کریم در ماه های دیگر سال است، گفت: همین نکته نشان دهنده آن است که تلاوت قرآن در این ماه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی به تشریح برنامه های این معاونت در ایام ماه رمضان پرداخت و اظهار کرد: معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان برای ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای تدارک دیده که از روز اول این ماه اجرا می شوند.

معاون شهردار همدان عنوان  کرد: در ایام ماه مبارک رمضان در فرهنگسراهای منتخب شهرداری همدان مراسم جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جنگ های قرآنی و همچنین فعالیت مراکز فرهنگی از جمله فرهنگسرای قرآنی «رضوان» ویژه کودکان در ماه مبارک رمضان افزود: برنامه ریزی ها به صورتی است که خانواده ها و افراد تمامی سنین بتوانند  از آن به خوبی بهره مند شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری همدان  با بیان اینکه برگزاری این مراسم با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه و حضور بیشتر مردم در محیط های قرآنی صورت می گیرد، گفت: قرآن، کتاب الهی و وسیله نجاتی است که از طرف خداوند برای هدایت و تکامل انسان ها نازل شده و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادتمند خواهیم شد.

قدیمی از شهروندان ولایت مدار و قرآن دوست شهر همدان دعوت کرد در این مراسم معنوی شرکت داشته باشند.