سنندج-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خواستار اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف انرژی در تریبون های مساجد توسط ائمه جمعه و جماعت شد.

به گزارش خبرنگارمهر، محمد مصطفی نجفیان شامگاه چهارشنبه  در نشست هم اندیشی با روحانیون ماموستایان و امامان مسجد و جماعت شهرستان سنندج خواستار استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیون در فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و برق شد و گفت: با توجه به اعتقاد مردم استان به دین اسلام و رعایت شئونات و مناسک مذهبی ائمه جمعه و جماعت در بین مردم از قدرت نفوذ و کلام بالایی برخوردار هستند و امیدواریم با توجه به استقبال زیاد مردم از مساجد در ماه مبارک رمضان ائمه محترم مساجد  از این ظرفیت بالا در جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و برق استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در آیات قرآن کریم و احادث پیامبر عظیم الشأن اسلام و بزرگان و ائمه دین به موضوع پرهیز از اسراف و صرفه جوییدر منابع بارها مورد تأکید قرار گرفته است و تبلیغ فرهنگ سازی مدیریت مصرف در ماه مبارک رمضان اجری کمتر از سایر عبادات و مناسک نخواهد داشت و امیدواریم در سال جاری که آغاز فصل پیک مصرف آب و برق با ماه مبارک رمضان مقارن شده است با همکاری ائمه و تریبون هایمسجد تابستانیبدون قطعیآب  و برق برای شهروندان رقم بخورد.

وی گفت: براساس پیش بینی های انجام شده امسال با کمبود انرژی مواجه خواهیم بود و اگر مدیریت مصرف به صورت جدیدر دستور کار قرار نگیرد قطعا با مشکلاتی در راستای تأمین مطمئن و پایدار برق برای مشترکین روبرو خواهیم شد.

مدیرعام شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهارداشت: زمان اوج مصرف برق در کشور از ساعت ۱۱ الی۱۵ و در استان کردستان از ساعت ۲۰ الی۲۴ تعریف شده است و انتظار می رود ائمه جماعت مساجد با یادآوری این موضوع و توصیه  به  عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعات یاد شده به شرکت برق در زمینه عبور موففیت آمیز از فصل پیک یاری رسانند.

نجفیان  با تأکیدات مقام معظم رهبری بر اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی در سالهای اخیر، فرهنگ سازی مدیریت مصرف  از جمله اهداف و وظایف مهم شرکت های آب و برق  دانست.

گفتنی است، نشست هم اندیشی مدیریت مصرف آب و برق با حضور تعداد ۸۰ نفر روحانیون و ائمه جمعه و جماعت شهرستان سنندج  و مدیران شرکت های توزیع برق و آبفای استان کردستان در سالن همایشهای شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان برگزار شد.