کرمانشاه- معاون مدیر کل امور خانواده وبانوان استانداری کرمانشاه، از تشکیل NGO زنان سرپرست خانواده ازسوی دفترفرهنگی استانداری کرمانشاه خبر داد.

مینو مهتابی در حاشیه برگزاری کارگاه یک روزه آموزشی طرح توان افزایی ارتقاء اجتماعی زنان ویژه مربیان(تاب آوری) و در گفتگو با خبرنگار مهر، از تشکیل NGO زنان سرپرست خانواده ازسوی دفترفرهنگی استانداری کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، هدف اصلی ما توانمندی جامعه زنان خصوصا زنان سرپرست خانواده است تا بتوان با برنامه ریزی منظم زنان سرپرست خانواده بتوانند زندگی خود و خانواده خود را اداره کنند و در صورت شکست در زندگی از بعد شخصیتی با برنامه‌ریزی برای خودشان شروعی برای موفقیت‌های خود وخانواده باشند.

معاون مدیر کل امور خانواده وبانوان استانداری کرمانشاه،  موضوع «تاب آوری» را درکشورهای پیشرفته بسیار خوب وبا استقبال بالا عنوان کرد و افزود:سعی شده در استان کرمانشاه هم با آموزش های افراد، خصوصا زنان سرپرست خانواده را با موضوع تاب آوری در جامعه آشنا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه برای زنان سرپرست خانواده از طریق سازمان بهزیستی وکمیته امداد امام(ره) حمایت هایی شده است، افزود: دردفتر زنان استانداری افراد را با توجه به میزان علاقه وتخصصشان به کارگاه های مربوطه معرفی می کنیم، تا تجربیات لازم را کسب کنند و پس از کسب مهارت لازم برای کار آفرینی وتاسیس NGO مشوق و راهنمای آنان خواهیم بود.

مهتابی تاکید کرد: زنان سرپرست خانواده جویای کار و یا تشکیل NGO می توانند بدون در نظر گرفتن هیچ شرایط سنی از مزایای کار مناسب، کار در خانه و تشکیل NGO بنا به تخصص و علاقه شخصی خود استفاده کنند.

وی از متقاضیان تشکیل NGO خواست با دارا بودن ۹ الی ۱۱ نفرعضو و با مشخص کردن اهدافشان به دفتر فرهنگی استانداری مراجعه کنند و بعد از جواب استعلام از طریق دفتر فرهنگی استانداری می توانند کار خود را شروع کنند.