زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه در نواحی شمالی استان تدوام دارد.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های عددی و همزمان با شروع بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه درشمال استان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تداوم دارد.

وی افزود: در این مدت سرعت باد به حدود ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و در نقاط مستعد طوفان احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی گفت: همچنین طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان نیز افزایش غلظت غبار و در نوار شرقی و برخی نقاط مرز غربی استان نیز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دمای هوا از سه شنبه تا پنج شنبه در شمال و از چهارشنبه به تدریج در جنوب استان حدود ۶ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: وزش باد نسبتا شدید روی دریا و سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان نیز تا روز سه شنبه تداوم دارد و دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته راسک با ۵۱ درجه و زاهدان با ۲۱ درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بوده اند.

ملاشاهی تصریح کرد: دمای فعلی راسک ۵۰ درجه است که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم تر شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای فعلی نیکشهر ۴۹ درجه است که نسبت به روز گذشته دو درجه گرمتر شده، گفت: دمای فعلی زابل نیز ۴۵ درجه است که آن هم نسبت به روز گذشته ۴ درجه افزایش پیدا کرده است.