بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اقدامات انجام گرفته در سه سال گذشته حوزه سلامت شهرستان دشتی به وضعیت مطلوب نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت دهان و دندان شهرستان دشتی اظهار داشت: خوشبختانه در چهارمین سفر وزیر بهداشت به شهرستان دشتی شاهد افتتاح و بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و همچنین طرح توسعه اورژانس بیمارستان و افزایش فضای فیزیکی آن به هزار متر مربع بودیم که از طرح‌های مهم بشمار می‌روند.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته بیمارستان زینبیه خورموج از بعد خدمت‌رسانی با توجه به وجود دستگاه‌های پیشرفته تبدیل به یکی از بیمارستان‌های مهم استان می‌شود و نیاز به اعزام به دیگر مراکز درمانی استان به حداقل خواهد رسید.

بهره‌برداری از مرکز سلامت دهان و دندان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، شهرستان دشتی را در حوزه بهداشت از شهرستان‌های پیشتاز دانست و افزود: تا پایان سال تحول بزرگی در بحث توسعه زیرساخت‌ها حاصل خواهد شد و تقریبا فضای بهداشتی درمانی در شهرستان وجود نخواهد داشت که تجهیز و نوسازی نشده باشد.

وی، بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت دهان و دندان را حائز اهمیت دانست و گفت: در این مرکز علاوه بر خدمات درمانی که با تعرفه دولتی و بسیار پایین انجام می‌شود، خدمات آموزشی به‌صورت تئوری و عملی به گروه‌های هدف ارائه می‌شود و در آینده نزدیک کلینیک سیار دندانپزشکی نیز تحت نظر این مرکز خدمات دهان و دندان به نقاط دور دست ارائه خواهد داد.

افتتاح پروژه‌های سلامت در هفته دولت

رئیسی تصریح کرد: در طول سه سال گذشته با همت و جدیت دولت و شخص وزیر بهداشت و همراهی مسئولان به‌ویژه استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان دشتی، پیشرفت‌های خوبی در حوزه سلامت شهرستان حاصل شد که سبب شد بهداشت و درمان شهرستان از وضعیت نامطلوب گذشته خارج و به وضعیت مطلوب نزدیک شود.

وی افزود: انتظار می‌رود در هفته دولت پروژه‌های مهمی از جمله مرکز خدمات جامع سلامت شهید احمدی خورموج، مرکز خدمات جامع سلامت بادوله و هفت خانه بهداشت روستایی در شهرستان دشتی به بهره‌برداری برسند.

ارتقای کیفیت خدمات سلامت

رئیسی گفت: امضای تفاهم‌نامه بین سه وزارتخانه بهداشت و درمان، تعاون کار و رفاه اجتماعی و نفت که بر اساس آن بیمارستان زینبیه به‌عنوان بیمارستان معین نفت تعیین شد اتفاقی مهم در حوزه سلامت شهرستان دشتی است که قطعا اثرات قابل توجهی در توسعه و ارتقای کیفیت خدمات بدنبال خواهد داشت.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: قسمت اعظم این تفاهم‌نامه نهایی شده و در آینده نزدیک به‌طور کامل نهایی و اجرا خواهد شد.