بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم سبز ایران در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دلشب صبح دوشنبه در نشست راهبردی جشنواره فیلم سبز در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در دوره‌های قبل برگزاری این جشنواره عملکردی موفق داشته است و مورد تقدیر واقع شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره جدید جشنواره فیلم سبز در کل استان‌های کشور، اضافه کرد: در استان بوشهر برنامه‌ریزی خوبی شده است و برنامه‌های مهمی در دست اجرا داریم که امیدواریم با همکاری سمن‌ها به موفقیت در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت این جشنواره در بازنمایی سینمایی از محیط زیست خاطرنشان کرد: در قالب این جشنواره مفاهیم و مسائل زیست محیطی با استفاده از ابزار سینما و هنر منتقل می‌شود.

 وی ادامه داد: تبیین اهمیت و ضرورت توجه به محیط زیست در اذهان مخاطبان با روش‌های تصویری را می‌توان به عنوان هدف سازمان محیط زیست برای برگزاری این جشنواره دانست.

تشریح روند برگزاری جشنواره فیلم سبز

دبیر اجرایی جشنواره فیلم سبز در این نشست اظهار داشت: اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار، شهر و حمل و نقل پایدار و انرژی‌های پاک به عنوان محور ششمین دوره جشنواره فیلم سبز انتخاب شده است.

مهدی توحیدپور با اشاره به برگزاری این جشنواره از ۳۱ تیرماه تا ششم مردادماه سال جاری، اضافه کرد: همزمان با کاخ جشنواره در تهران، همه استان‌ها نیز این فیلم‌ها را اکران خواهند کرد.

وی بیان کرد: این جشنواره شامل بخش‌های فیلم داستانی بلند و کوتاه، فیلم مستند کوتاه و بلند، سینمای تجربی، پویانمایی، گرافیک، تصویرسازی، کاریکاتور، عکاسی، هنرهای مفهومی و ویدئوآرت است.

دبیر اجرایی جشنواره فیلم سبز افزود: معصومه ابتکار، سیدمحمد مجابی، مجید فدایی، فرهاد توحیدی، مهدی توحیدپور، مزدک میررمضانی، رضا کیانیان، مرضیه برومند، محمدعلی زم، فریبا ابتهاج و فاطمه محمدی  اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره هستند.

وی از برگزاری نخستین نمایشگاه طراحی سبز خبر داد و اضافه کرد: هنرمندان و فعالان سینما آثار خود را تا ۱۵ خردادماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

در ادامه این نشست ژما جواهری پور رئیس بخش استانهای جشنواره فیلم سبز و اسماعیل حسام مقدم مسئول دبیرخانه استان بوشهر جشنواره بین المللی فیلم سبز به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌ها پرداختند.