خرم آباد - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۴۵۰ «دیده بان» برای حفاظت از جنگل های این استان به کار گرفته شد.

شیرزاد نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر مهمترین اقدامات انجام گرفته اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در راستای مدیریت، پیشگیری و اطفاء حریق در جنگلها و مراتع را شامل تهیه و تدوین طرح پیشگیری از حریق در جنگلها و مراتع استان، ایجاد خطوط «آتش بر» به خصوص در مناطق بحرانی و مستعد حریق، به کارگیری ۴۵۰ نفر دیده بان در ۱۵۰ نقطه بحرانی استان و ... عنوان کرد.

وی گفت: انعقاد قرارداد به منظور نصب دوربین های شناسایی حریق در بام لرستان، ویسیان و کاکا رضا به صورت آزمایشی، تشکیل کشیک های شبانه روزی اطفاء حریق در مرکز استان، شهرستانها و بخش ها، گشت، مراقبت و کشیک حریق به صورت مستمر، راه اندازی سامانه تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴، طراحی و نصب تابلوهای ترویجی و هشدار دهنده پیشگیری از حریق از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان همچنین هماهنگی با صدا و سیما برای فرهنگ سازی و پیشگیری از حریق با پخش تیزرهای تلویزیونی، برنامه زنده، مصاحبه و ...، آموزش روستائیان ساکن در حاشیه جنگل و مناطق جنگلی، همکاری سازمان جنگل ها در خصوص کشف ماهواره ای حریق و انعکاس به استانها، پیگیری برای خرید ۳۰ دستگاه دمنده ضد حریق برای مقابله احتمالی با آتش سوزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.