دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان آسیا با حضور ۲۶ کشور از فردا به میزبانی ویتنام در سالن «میلیتری زون» شهر هوشمینه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات در دو بخش مبارزه و اجرای فرم و با حضور ۲۷۷ ورزشکار از ۲۶  به مدت دو روز برگزار خواهد شد که تیم کشورمان در دو بخش دختران و پسران برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به دیدار رقبا خواهد رفت.

فردا سه شنبه در روز نخست این رقابتها تکواندوکاران اوزان ۴۱-، ۴۵-، ۴۹- و ۵۳- کیلوگرم در بخش پسران و ۳۷-، ۴۱-، ۴۴- و ۴۷- کیلوگرم در بخش دختران به روی «شی هاپ چانگ» می روند که از تیم کشورمان هشت تکواندوکار به دیدار رقبای خود می روند.

در وزن ۴۱- کیلوگرم امیرمحمد امیرمحمدی دور نخست نماینده فیلیپین را پیش رو دارد و در صورت پیروزی به مصاف تکواندوکار کره‌جنوبی خواهد رفت. ارسلان خانزاده در وزن ۴۵- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت به مصاف برنده دیدار ویتنام و مالزی می رود. وی دور سوم یکی از تکواندوکاران فیلیپین، اردن و عربستان سعودی را پیش رو خواهد داشت.

در وزن ۴۹- کیلوگرم شایان رستمی پس از یک‌دور استراحت به دیدار برنده اندونزی و ازبکستان می رود. یکی از تکواندوکاران اردن، چین تایپه و فیلیپین حریف بعدی رستمی خواهد بود. همچنین علی اسماعیل پور در وزن ۵۳- کیلوگرم در اولین دیدار به مصاف فیلیپین می رود. وی در صورت پیروزی در این دیدار مدال برنز خود را قطعی کرده و برای صعود به فینال یکی از تکواندوکاران چین تایپه و قزاقستان را پیش رو دارد.

در بخش دختران و در وزن ۳۷- کیلوگرم مبینا نعمت زاده دور اول با نماینده فلسطین مبارزه می کند. وی در ادامه به مصاف حریفی از پاکستان می رود و در صورت کسب پیروزی مدال برنز خود را قطعی می کند. مبینا کولی‌وند در وزن ۴۱- کیلوگرم پس از یک دور استراحت به مصاف برنده مبارزه فیلیپین و قزاقستان می رود و در صورت کسب پیروزی  یکی از تکواندوکاران  مالزی، هنگ کنگ، فلسطین و هند را پیش رو دارد.

در وزن ۴۴- کیلوگرم «مریم وسیله بر» تکواندوکار چین تایپه را پیش رو دارد و در صورت پیروزی رو در روی نماینده کره‌جنوبی قرار خواهد گرفت. غزل سطانی نیز در وزن ۴۷- کیلوگرم دور نخست باید با تکواندوکار اردنی مبارزه کند. وی در صورت کسب پیروزی مدال برنز خود را قطعی کرده و برای صعود به دیدار نهایی برنده دیدار قزاقستان و چین تایپه را پیش رو دارد.

همچنین در رقابتهای پومسه یا همان اجرای فرم که با حضور ۱۰۱ پومسه‌رو از ۱۰ کشور برگزار خواهد شد، در بخش پسران یاسین زندی و محمدمهدی کرمی در بخش «پومسه استاندارد» و محمدامین گماریان و مرتضی‌ زنده‌دل در بخش «پومسه ابداعی» به اجرای فرم می‌پردازند.در بخش دختران نیز زینب طغیانی، پرستو زینالی، مهتاب تاجی رستم آباد و یاسمن فرخی در بخش «پومسه استاندارد» و مبینا نظری در بخش «پومسه ابداعی» حضور خواهند داشت.

نونهالان ایران در نخستین دوره این رقابتها عنوان قهرمانی را در دو بخش دختران و پسران کسب کردند.