پس از اتفاقات سیاسی که برای قطر رخ داد میزبانی جام جهانی از سوی این کشور در بحرانی ترین شرایط خود قرار گرفته و ابهاماتی که از قبل وجود داشت تشدید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه گاردین در تحلیلی پیرامون اتفاقی که برای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال رخ داده است نوشت: بعد از این که چندین همسایه قطر روابط دیپلماتیکشان با این کشور را قطع کردند، پروسه میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ توسط این کشور که پیش از این هم بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود، به حساس‌ترین مقطع رسیده و شک و تردیدها در این باره در بیشترین حد قرار دارد. 

این کشور کوچک که چندین میلیارد دلار هزینه آماده‎سازی کشورش برای بازی‌های جام جهانی کرده، از جمله آن‌ها ساخت ۹ ورزشگاه و توسعه زیرساخت‌های لازم، به خاطر قطع روابط همسایگان مخصوصا عربستان سعودی شدیدا نگران است.

این کشور تنها با عربستان مرز مشترک خاکی دارد. همچنین این کشور برای واردات متکی به بنادر و منطقه هوایی‌اش است که بلوکه کردن آن‌ها و تحریم ورود هواپیمایی‌های این کشور به مرز هوایی عربستان برای آن‌ها شدیدا سنگین تمام می‌شود. 

هنوز کمیته عالی برگزاری مسابقات جام جهانی درباره این اتفاق بیانیه‌ای صادر نکرده و انتظار می‌رود در شرایطی که انتقادات وارده به قطر به اوج رسیده به زودی این کار را انجام دهد.

بعد از تحریم دیپلماتیک قطر تا اینجای کار چندین فدراسیون فوتبال و سران ورزشی کشورها به این موضوع واکنش نشان دادند و این کار را برای میزبانی این شیخ‌نشین ثروتمند سخت‌تر خواهد کرد.