«فاطمه خمیس» بیان کرد که حامی اول و آخر تروریسم در جهان آمریکا و متحدانش در منطقه هستند و سعودی ها اوامر واشنگتن و تل آویو را اجرا می کنند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- محمد فاطمی زاده: صبح امروز افراد مسلح با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حرم امام خمینی (ره) ۱۲ تن از هموطنان کشورمان را به شهادت رسانده و بیش از ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. روسای جمهور، وزرای خارجه، روسای پارلمان و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی ایران را محکوم کردند.

«فاطمه خمیس» عضو پارلمان سوریه در سخنانی درباره حوادث تروریستی امروز در تهران و نقشه های دشمنان انقلاب برای هدف قرار دادن مردم بی گناه کشورمان به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا لازم است این اقدامات تروریست ها در تهران که مرقد امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی را هدف قرار دادند، محکوم کنیم. باید تاکید کنم که ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی در حدود چهار دهه قبل، مورد هجوم دشمنان و گروه های متخاصم با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه سخنان خود در همین رابطه افزود: حملات امروز در تهران نیز با هجوم روز گذشته به ارتش سوریه و متحدانش در جاده التنف در منطقه الشحیمه واقع در حومه شرقی حمص در ارتباط بوده است و در وهله نخست پیامی از سوی سعودی های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل است.

عضو پارلمان سوریه در ادامه سخنان خود درباره عوامل پشت پرده این حوادث تروریستی در تهران و نقش سعودی ها در آن نیز تصریح کرد: بلاشک حامی اول و آخر تروریسم در جهان به ویژه داعش که سرمنشأ آن تفکر وهابی سعودی است، آمریکا و متحدانش در منطقه هستند. اگر پیروزی های چشمگیر ارتش سوریه و متحدانش در عرصه میدانی در برابر تروریست ها نبود، اکنون شاهد روی دادن این حوادث نبودیم. همچنین دستاوردهای ارتش عراق و الحشد الشعبی در برابر تروریست ها نیز موجب روی آوردن آنها به این اقدامات در تهران شده است.

وی در پایان تاکید کرد: آنها در صدد هستند تا با فتنه پراکنی و فرقه گرایی اهداف صهیونیست ها و آمریکا را محقق کنند و سعودی های حقیر نیز توسط فرزندان مشروع خود یعنی داعش و گروه های هم پیمانش فقط خواسته های آمریکا و اسرائیل را اجرا می کنند. در پایان خدمت تمام خانواده های قربانیان حوادث تروریستی امروز در تهران تسلیت می گویم و برای بازماندگان نیز آرزوی صبر می کنم.