شیخ «صالح الموعد» گفت آنچه در ایران رخ داد، نتیجه طبیعی دستاوردها و پیروزی های ایران در منطقه به ویژه شکست دادن تکفیری ها در کشورهای منطقه و همچنین حامیان آنها بود.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- محمد فاطمی زاده: صبح روز چهارشنبه تروریست های مسلح با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حرم مطهر امام خمینی (ره) ۱۲ تن از هموطنان کشورمان را به شهادت رسانده و بیش از ۴۰ نفر دیگر را زخمی کردند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. روسای جمهور، وزرای خارجه، روسای پارلمان و نمایندگان مجلس کشورهای مختلف در پیام هایی جداگانه حمله تروریستی به حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی ایران را محکوم کردند.

شیخ «صالح الموعد» رئیس هیأت مشورتی و سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در سخنانی درباره حوادث تروریستی روز چهارشنبه در تهران و نقشه های دشمنان انقلاب برای هدف قرار دادن مردم بی گناه کشورمان به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا به خانواده های قربانیان و ملت ایران تسلیت عرض می کنم و از خداوند می خواهم که شهدا را غریق رحمت خود کند و مجروحان این حوادث تروریستی را شفا عنایت نماید. از خداوند می خواهم که این جنایتکاران که بویی از انسانیت نبرده اند را به سزای اعمالشان برساند.

وی افزود: ما این اقدامات تروریستی و جنایات صورت گرفته توسط تروریست ها در تهران را محکوم می کنیم. معتقدیم که ایران به دلیل کسب پیروزی ها و دستاوردهایش در منطقه موجب حفظ و جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه و موجب بهبود وضعیت عراق و سوریه و به صورت کلی تمام منطقه شده است. این دستاوردها و پیروزی ها برای امت اسلامی منفعت و سود دارد و مانع از تجزیه منطقه می گردد. همچنین این دستاوردها به فلسطین هم خیر و برکت می رساند. زیرا برخی هستند که برای فلسطین و به خاطر فلسطین مبارزه می کنند. این تروریست ها در صدد بودند تا داخل ایران را هدف قرار دهند و به آن آسیب بزنند ولی این اقدامات ایران را عقب نمی اندازد.

سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همانگونه که مشاهده می کنید، منطقه درگیر تحولات و تغییرات بسیاری است و در همین راستا می توان به روابط کشورهای حوزه خلیج فارس با قطر اشاره کرد. شاید هدف از این اقدامات تروریستی در تهران ارسال پیام هایی برای ایران بوده است ولی باز هم موجب نخواهد شد ایران دست از حمایت از مستضعفان و فلسطین و مبارزه با تکفیری ها بردارد.

وی در پایان بیان داشت: این در حالی است که عوامل این حوادث تروریستی در تهران فقط برای تفرقه افکنی میان مسلمان ها و در خدمت گروه های خارجی و به نفع غربی ها و آمریکا و صهیونیست ها به عنوان دشمن این امت کار می کنند. آنچه در ایران رخ داد، نتیجه طبیعی دستاوردها و پیروزی های ایران در منطقه به ویژه شکست دادن تکفیری ها در کشورهای منطقه و همچنین حامیان آنها بود.