گروهی از قانونگذاران جمهوریخواه در کنگره آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به رئیس جمهور این کشور از وی خواستند تا روند گشایش روابط با کوبا را برهم نزند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گروهی از قانونگذاران جمهوریخواه در کنگره آمریکا روز جمعه با ارسال نامه ای خطاب به «دونالد ترامپ» از او خواستند تا روند گشایش روابط با کوبا را که از دوره «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا آغاز شده است، برهم نزند.

این در حالی است که مشاوران کاخ سفید در حال تکمیل طرحی هستند که احتمالاً قوانین سختگیرانه تری را در حوزه روابط تجاری و مسافرتی با این جزیره واقع در آمریکای مرکزی وضع می نماید.

هفت تن از جمهوریخواهان کنگره در این نامه خطاب به هم حزبی خود از لغو سیاستهای اوباما به شدت ابراز نگرانی کردند و متذکر شدند که یک چنین اقدامی «کوبا را بار دیگر تشویق می کند به کشورهایی همچون روسیه و چین وابسته شود».

این هشدار ملایم به رئیس جمهور آمریکا از نگرانی فزاینده ای در کنگره حکایت می کند که برخاسته از احتمال بازگشت به یک رویکرد ستیزه جویانه نسبت به کوبای کمونیستی است؛ هرچند که حزب جمهوریخواه همواره به حفظ موضعی سرسختانه علیه هاوانا پایبند بود.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که در همین راستا، مقامات بلندپایه شورای امنیت ملی آمریکا در دیدار روز جمعه خود توصیه هایی در خصوص روابط با کوبا جهت ارائه به کمیته اصلی- مشاوران ارشد سیاست خارجی ترامپ- و پس از آن به رئیس جمهور تدوین کرده اند.