تبریز - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: زنان نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شبستری خیابانی عصر روز یک شنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان در تبریز ابراز داشت: باید زمینه های لازم برا ایفای نقش زنان در جامعه فراهم شود و جامعه ای که نتواند از این پتانسیل عظیم استفاه کند، جامعه ای ضعیف است.

وی سپس با اشاره به اینکه باید از توانمندی ها زنان در همه بخش های مختلف استفاده کنیم، ادامه داد: موفقیت های زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی رشد کرده است و امروز ما زنانی را در کشور داریم که تاثیرگذاری بین المللی دارند.

شبستری خیابانی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی یکی از مباحث مهمی است که می توان برای احصاء آن از ظرفیت زنان در خانواده استفاده کرد، گفت: باید زمینه های لازم برا ایفای نقش زنان در جامعه فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جامعه ای که نتواند از پتانسیل زنان خود استفاه کند، جامعه ای ضعیف است، اظهار داشت: توسعه موضوعی نیست که برای آن تفکیک جنسیتی قائل شویم و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت و توانمندی های زنان نیز استفاده کنیم.

وی به نرخ مشارکت زنان در آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نرخ مشارکت زنان در آذربایجان شرقی بیش از نرخ کشوری است، افزود: نرخ مشارکت زنان در کشور ۱۳ درصد است که این رقم در آذربایجان شرقی ۱۴ درصد است.