ورامین- رییس ستاد زکات شهرستان ورامین گفت: اموال انسان با پرداخت زکات در چارچوب امنیت قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد احیاء زکات شهرستان ورامین، که با حضور اعضاء ستاد در بیت امام جمعه برگزار شد، طی سخنانی گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات گندم و جو، مردم عزیز و کشاورزان به بحث پرداخت زکات اهمیت بیشتری بدهند.

وی افزود: اداره غله شهرستان ورامین در جهت تبلیغ پرداخت زکات توسط کشاورزان تبلیغ کنند، روحانیون، ائمه جماعات و مبلغین نیز از تبلیغ در زمینه پرداخت زکات غافل نشوند و با تبلیغ در این زمینه، به خصوص در ماه مبارک رمضان، نسبت به پرداخت زکات تشویق کنند.

امام جمعه ورامین گفت: زکات یک عبادت و فریضه است و همان گونه که نماز واجب است، زکات نیز واجب است و طبق روایتی از پیامبر اکرم(ص) ، نماز کسی که زکات نمی پردازد قبول نمی شود.

رییس ستاد زکات شهرستان ورامین گفت: مردم زکات را برای خداوند پرداخت کرده و هنگام پرداخت زکات نیت الهی کنند، اموال انسان با پرداخت زکات در چارچوب امنیت قرار می گیرد.

حسین فتح آبادی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ورامین نیز طی سخنانی گفت: میزان زکاتی که از روستاها جمع آوری می شود صرف امور عمرانی همان روستا می شود و در واقع مردم به خود و منطقه خود خدمت می کنند.