زنجان-مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:طی شش ماهه دوم سال گذشته صنعت مس رکورد دارترین فروش صنایع دستی درزنجان بوده وبرای۳۷۰ نفر ازصنعتگران مس شناسنامه صادر شده است.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در استان زنجان صنعت، چاقو ، مسگری ، چاروق دوزی، ملیله دوزی،گیوه بافی وجاجیم بافی و بدگینه بافی از صنایع دستی  بسیار با ارزش وبا اهمیت استان زنجان است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۵۰ هزار هنرمند و صنعتگر  در ۹۰۶ کار گاه فعالیت می کنند، ادامه داد: در تولیدات مس طراحی‌های جدید پیش‌بینی شده که در توسعه فروش این محصول بسیار مهم است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی شش ماهه دوم سال گذشته صنعت مس رکورد دار ترین فروش صنایع دستی در استان زنجان بوده است و برای ۳۷۰ نفر از صنعتگران صنعت مس در استان  زنجان شناسنامه صادر شده است.

رحمتی تاکید کرد: صنعت مسگری استان زنجان توانسته دوران دو دهه ای رکود خود را پشت بگذارد و در حال حاضر تعداد مغازه های مسگری بیش از پنج برابر افزایش یافته است و بیش از ۵۰۰ نفر در حوزه مسگری در استان مشغول هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:  برای اینکه صنایع دستی به راحتی در بازار به فروش برسد باید کیفیت محصولات را افزایش داد و با توسعه صنایع دستی در استان زنجان اشتغال زایی ایجاد کرد و این کار باعث بهبود بازار می شود.

وی افزود: صنعتگران استان زنجان با تلاش خود در صنایع دستی استان زنجان  کیفیت را در کالاهای تولید حفظ کرده‌اند و کیفیت و برتری صنایع دستی استان زنجان باعث شده که برخی از استان‌ها صنایع دستی استان زنجان به نام خود به فروش می رسانند.