خرمشهر - رئیس اداره پست خرمشهر گفت: با توافق پست و بهزیستی، کارت شهروندی مددجویان خرمشهر به منزل آنها ارسال می شود.

خضیر گلبانی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از بیش از ۱۰ روز پیش نمایندگان اداره پست با استقرار پایگاهی موقت در مجتمع مهدیه بهزیستی و با همکاری کارمندان این مجتمع، اقدام به جمع آوری مدارک ممدجویان تحت حمایت این نهاد حمایتی که پرونده آنها کامل است، کرده اند.

وی، هدف از این اقدام را تسریع در روند صدور کارت شهروندی ممدجویان بهزیستی دانست و گفت: صدور کارت شهروندی برای مددجویان بهزیستی رایگان است اما به دلایل مختلف از جمله کم بودن اطلاعات در خصوص کارت شهروندی تاکنون بخشی از این گروه افراد اقدام به صدور کارت شهروندی نکرده اند که بر همین اساس تصمیم گرفته شد با تعاملی دو جانبه، روند صدور کارت ها را سرعت بخشیده تا مددجویان که از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند زودتر از مزایای این کارت بهره مند شوند.

رئیس اداره پست خرمشهر از ادامه کار تا پایان خرداد خبر داد و افزود: کار صدور کارت شهروندی مددجویان به صورت روزانه و مستمر و رایگان انجام می شود و کارت ها پس از صدور توسط پست به آدرس منزل ارسال می شوند.

وی به برشماری برخی مزایای کارت شهروندی پرداخت و افزود: علاوه بر مزایای کلی کارت شهروندی، پس ازصدور کارت شهروندی حساب بانکی برای دارنده کارت در بانک شهر افتتاح می شود که بنا به گفته سازمان منطقه آزاد اروند، قرار است پس از افتتاح حساب، این سازمان کمک هایی نقدی خود را به این حساب بانکی مددجویان واریز کند.

گلبانی زاده در ادامه متذکر شد: اداره پست و بهزیستی تنها برای آن دست از مددجویان که پرونده آنها کامل است بدون مراجعه مددجویان کارت صادر می کند و آن دست از مددجویان بهزیستی که پرونده شان فاقد برخی از مدارک مورد نیاز که شامل کپی تمام صفحات شناسنامه، کارت مددجویی معتبر و عکس برای افراد بالای ۱۵ سال باشد، برای صدور کارت شهروندی باید مدارک کامل را تحویل پست دهند.

رئیس اداره پست خرمشهر همچنین از تحویل سه هزار کارت شهروندی به شهروندان خرمشهری تا پایان اردیبهشت خبر داد و گفت: از میان ۶ هزار و ۶۰۰ متقاضی دریافت کارت شهروندی در خرمشهر که تا اردیبهشت ماه اقدام کرده اند، سه هزار کارت در این ماه تحویل شده است.