ارومیه - مدیر کل زندانهای استان آذربایجان غربی گفت: ۴۵۹ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان غربی برای پرداخت بدهی ۱۲۰میلیارد ریالی و رهایی از زندان، چشم انتظار حمایت خیران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بنی هاشمی بعد از ظهر چهارشنبه در جشن گلریزان خیران ماکو ظهارداشت: بدهی ۴۵۹ تن از زندانیان جرایم غیرعمد واجد شرایط که در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال بود با بخشش شاکیان به ۱۲۰میلیارد ریال کاهش یافته است و پرداخت این مبلغ برای آزادی زندانیان نیازمند مشارکت خیران است.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز بکار ستاد دیه استان تعداد چهار هزار و ۵۰۸ زندانی جرایم غیرعمد و واجد شرایط آزاد شده اند ادامه داد: خیرین بزرگترین شاکیان این زندان ها هستند که سال گذشته با گذشت از ۳۳ درصد مبلغ مورد نیاز، باعث آزادی زندانیان استان شدند.

بنی هاشمی با بیان اینکه ۲۷ درصد کمک های مالی برای ستاد دیه استان  از طریق کمک های مردمی و وام های دولتی بوده است تصریح کرد:۵.۳ درصد از طریق خانواده های زندانیان و ۱۴ درصد نیز از طریق بیمه ها جمع آوری شد.

یعقوبی رئیس دادگستری شهرستان ماکو نیز در جشن گلریزان ماکو گفت: آزادی ۲۸ زندانی واجد شرایط شهرستان ماکو نیازمند سه میلیارد و ۵۵۰میلیون ریال مساعدت مالی خیران است.

در جشن گلریزان مبلغ ۷۰۰میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هدیه شد.