سنندج - امام جمعه موقت سنندج با اشاره به توطئه های بی پایان دشمن علیه دین مبین اسلام، گفت: مسلمانان باید با هوشیاری و بصیرت هر چه تمام در مقابل افراطی گری ها ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، بیان کرد: دشمن از توطئه بر علیه دین مبین اسلام کوتاه نمی آید و هر روز توطئه ای جدید در این زمینه طراحی و اجرا می کنند و به همین دلیل لازم است که همه با هوشیاری در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به دین مبین اسلام سوء استفاده می کند و حمایت از گروهک های تروریستی و تکفیری از جمله جدیدترین توطئه های است که آنها با نام دین و اسلام بدترین اقدامات را اجرایی می کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اقدام اخیر تروریستی در تهران با هدف نا امن کردن کشورمان از جمله اقدامات تکفیری هاست که این گونه اقدامات هیچ گونه جایگاهی در آموزه های دین مبین اسلام ندارد.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی در تهران، یادآور شد: در این شرایط ضروری است که مسلمانان جهان به ویژه مردم کشورمان با هوشیاری در مقابل افراطی گری ایستادگی کنند تا این توطئه های دشمن نیز بار دیگر خنثی شوند.

ماموستا رستمی با اشاره به نا امن کردن کشورهای اسلامی از سوی دشمنان، عنوان کرد: تا زمانی که وحدت و همدلی در سراسر جهان ایجاد نشود ما نمی توانیم در مقابل افراطی گری ایستادگی کنیم و به همین دلیل لازم است که وحدت و همدلی در بین کشورهای اسلامی افزایش یابد.

وی گفت: امروز در شرایطی عده  ای به نام دین مبین اسلام دست به اقدامات تروریستی می زنند که دین مبین اسلام سراسر دین محبت، مهربانی و دوستی است و این گونه اقدامات جایی در دین اسلام ندارند.

امام جمعه موقت سنندج افزود: اقدامات تروریستی و حمایت از افراطی ها تنها با هدف تخریب دین مبین اسلام صورت می گیرد و باید مسلمانان با آگاهی و هوشیاری در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به وجود وحدت و همدلی در جامعه، یادآور شد: امروز وحدت در ایران اسلامی به الگویی برای جهان اسلام تبدیل شده است و این مهم را می توان در میزتن مشارکت مردم در انتخابات اخیر مشاهده کرد.

ماموستا رستمی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع)، اظهار داشت: الگو گرفتن از آن حضرت در تمامی حوزه های زندگی یکی از نیازهای لازم و ضرودی به شمار می رود.

وی گفت: حضرت علی (ع) یاور و حامی واقعی یتیمان و افراد مظلوم در جامعه بود و در کنار این مهم در حکومت داری و اداره کردن مملکت نیز آموزه های دینی را اجرایی می کرد و ما امروز باید این موارد را مورد توجه قرار داده و از آن حصرت الگو برداری کنیم.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به لزوم بهره مندی مردم از برکات ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای طاعت و بندگی خداوند متعال است و باید از برکات این ماه عزیز بهره مند شویم.

ماموستا رستمی در پایان با بیان اینکه با آمدن ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز می شود، گفت: تلاش کنیم روزه دار واقعی باشیم و توشه ای برای آخرت خود اندوخته کنیم.