قزوین- مدیر روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: برای تهیه یک تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع می شود.

آرش شایسته نیا در حاشیه مراسم توزیع سطل های مخصوص جمع آوری کاغذ ویژه ناوگان اتوبوسرانی خطوط ویژه شهرک مهرگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، برای تهیه هر تن کاغذ ۱۵ اصله درخت تنومند قطع می شود و با قطع هر درخت، حیات انسان ها بیش تر تهدید می شود.

وی با اشاره بر این نکته که حفظ درختان یک وظیفه عمومی است و تمام آحاد جامعه موظف به نگهداری از این نعمت خدا دادی هستند؛ تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یکهزار و ۹۰۰عدد سطل مخصوص جمع آوری کاغذ از سوی این سازمان توزیع شده است و در سال جاری نیز تلاش خواهد کرد تا باهدف حفظ درختان و با توزیع این سطل ها و جمع آوری انواع کاغذ های باطله و مصرفی و بازیافت آن ها، وظیفه خود را ادا کند.

شایسته نیا با اشاره به نقش پسماند های خرد در آلودگی محیطی و بصری شهر به توزیع کیسه های خودرویی جمع آوری زباله ها اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم که هرزباله ای که بر زمین ریخته می شود، فضای بصری و چهره شهر را زمخت و ناهمگون می نماید و بر این اساس تلاش می کند تا با توزیع کیسه های خودرویی جمع آوری زباله گام مهم وموثری در زیبایی شهر و حفظ محیط زیست بر دارد.

مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اعلام کرد: در سال گذشته این سازمان بیش از ۱۵ هزار عدد کیسه خودرویی  زباله منقوش به شعارهای زیست محیطی جمع آوری  بین سواری های شخصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، تاکسی ها، خودروهای آژانسی، اتوبوس های درون شهری و برون شهری و سواری بصورت رایگان توزیع کرده و امسال نیز به متقاضیان ارائه خواهد شد.

شایسته نیا با اشاره به نقش آموزش در ارتقا سلامتی مردم تصریح کرد: واحد آموزش سازمان مدیریت پسماند با بهره گیری از دانش روز و توان علمی کارشناسان این حوزه نسبت به  برگزاری کارگاهها و دوره های آموزشی کوتاه مدت ویژه کودکان و نوجوانان، دانش آموزان، کارمندان، کارگران، زنان خانه دار و ... اقدام می کند.

وی با اشاره به طرح مشترک آموزشی این سازمان و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت : بزودی تبلیغات محیطی اتوبوسی و نصب بنر بر بدنه اتوبوس ها  با موضوعات کاهش تولید زباله، بازیافت، عدم رها سازی زباله در معابر و خیابان ها، جمع آوری زباله در ساعت ۹ شب انجام خواهد شد.

شایسته نیا در پایان گفت: واحد روابط عمومی سازمان مدیریت  پسماند شهرداری قزوین در سال گذشته با هدف آموزش شهروندان نسبت به تولید لوح های آموزشی در قالب انیمیشن، کتاب های شعر و داستان و توزیع با شمارگان بالا اقدام کرد و امسال نیز در نظر دارد  مطالب آموزشی مورد نظر خود را در قالب  نرم افزارهای موبایلی تولید و عرضه کند.