اراک- مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: تاکنون اجرای طرح هادی در ۱۰۶ روستای استان مرکزی به اتمام رسیده و ۲۸۶ پروژه هادی نیز نیمه‌تمام و در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد مسکن استان مرکزی، محمدرضا رضا فرح اظهار داشت: طرح هادی در سال گذشته برای پنج روستا از روستاهای استان تهیه شده و در هشت روستا نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون این طرح برای ۸۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان مرکزی تهیه و برای ۱۲۳ روستا نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: اعتبار مصوب طرح های هادی در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد ریال و اعتبار تخصیصی نیز یک ۱۵میلیارد ریال برای ۳۱ روستا بوده است.

رضا فرح افزود: از ۸۲۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی در ۱۰۶ روستا به اتمام رسیده و ۲۸۶ پروژه به صورت نیمه‌تمام است که مجموع آن ۳۹۳ روستا است.

وی با اشاره به تهیه و اجرای طرح بافت با ارزش روستایی نیز خاطرنشان کرد: تهیه این طرح برای دو روستای وفس از توابع کمیجان و انجدان از توابع اراک انجام شده که فاز اول اجرای طرح روستای انجدان به اتمام رسیده و روستای وفس در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در بخش واگذاری اراضی روستایی به منظور تامین زمین متقاضیان واجد شرایط برای احداث مسکن در روستاها تاکنون ۵۰ هزار و ۷۵ قطعه زمین به متقاضیان واگذار شده است.

رضافرح با اشاره به صدور اسناد مالکیت منازل روستایی و شهری نیز بیان داشت: در این راستا تاکنون ۶۴ هزار و ۲۴۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری صادر شده است.