چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم الجزایر، با شرکت محمدعلی اسلامی، حافظ کل قرآن کریم کشورمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین افتتاحیه چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم الجزایر، طی روز شنبه، ۲۷ خردادماه با حضور سید عبدالامیر موسوی‌بدر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، محمد عیسی، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر و جمعی از سفرا، علماء و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، رسانه‌ای و دانشگاهی در محل سالن تاج قرآن کریم کاخ نمایشگاه‌های بین‌المللی این کشور برگزار شد.

در این دوره از مسابقات محمدعلی اسلامی، حافظ کل قرآن کریم به همراه محمدرضا ستوده‌نیا، استاد و مربی قرآن کریم از جمهوری اسلامی ایران و قاریانی از ۵۳ کشور حضور دارند.

سخنرانی وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر، نماینده کیته داوری، تلاوت‌های نمونه از قاریان متسابق، تکریم از چهار شخصیت علمی و هنری قرآنی الجزایر، اجرای تواشیح قرآنی توسط میهمانان و پخش کلیبی از دوره‌های پیشین این مسابقات، از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

بنابر اعلام این خبر، چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم الجزایر به مدت پنج روز متوالی (۳۱ خردادماه) در محل هتل ۵ ستاره سوفاتیل در مرکز شهر، ادامه دارد.