رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اطلاعات شرکت هایی نوپا و تولیدی که تا پایان سال ۱۳۹۵ به تائید رسیده‌اند، به سازمان امور مالیاتی ارسال می شوند.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، محمد صاحبکار خراسانی دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان گفت: اقدامات زیادی طی چند ماه گذشته برای تکمیل پرونده‌ها و اطلاعات حدود ۲۸۰۰ شرکت دانش بنیان نوپا و تولیدی که تا سال ۱۳۹۵ به تائید رسیده اند، انجام شده و با اعلام رسمی کالاها و خدمات دانش‌بنیان مورد تائید، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تا پایان تیرماه ۱۳۹۶ اظهارنامه خود را تکمیل کنند و به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند.

وی افزود: کالاها و خدمات دانش‌بنیان تائید شده شرکت‌ در سال مالی ۹۵ در قسمت پیام‌های کارتابل اختصاصی هر شرکت بر روی سامانه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اطلاع‌رسانی شده و شرکت‌ها به سهولت می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و فقط برای این کالاهای تائید شده می‌توانند تقاضای معافیت مالیاتی دهند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری درباره میزان و زمان بهره مندی از معافیت های مالیاتی شرکت های دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، از تاریخ تائید در کارگروه می‌توانند از معافیت استفاده کنند. بنابراین اگر بخشی از فروش کالاها و خدمات دانش‌بنیان، قبل از تاریخ تأیید کارگروه محقق شده باشد، نمی‌توانند برای آن معافیت مالیاتی تقاضا کنند.

صاحبکار تاکید کرد: چنانچه شرکت‌ها در مراحل تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود به فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان و تاریخ تائید شرکت توسط کارگروه توجه نکنند، ممکن است در مسیر رسیدگی پرونده‌های مالیاتی توسط ممیزان ادارات امور مالیاتی، اشکالاتی پیش آمده و ضمن عدم امکان استفاده از معافیتها، مشمول برخی جرائم مالیاتی شوند.

رئیس امور شرکت ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اطلاعات شرکت هایی نوپا و تولیدی که تا پایان سال ۱۳۹۵ به تائید «کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان» رسیده‌اند، به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش بنیان آنها، طبق سال‌های گذشته به سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.