ابوالقاسمی، مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: رادیو قرآن در صدر وظایف خود، سعی دارد برای اینکه بین نسل های قرآنی انقطاع پیش نیاید، از این گنجینه ماندگار مراقبت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر،احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: یکی از اساتید مصری از رادیو قرآن مصر گله می کرد و می گفت رادیو قرآن مصر تلاوت قاریان مطرح را فقط پخش می کرد و برنامه ای برای ضبط این آثار نداشت و حالا منبع خاصی از آن شاهکارهای غیر قابل تکرار نداریم فکر می کنم این اتفاق در چندسال آینده برای ما هم بیفتد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نسل قاریان خوب ما نسلی هستند که از یک سر اتصال دارند به قاریان اصیل مصری مثل استاد مصطفی اسماعیل، استاد منشاوی، استاد عبدالباسط، استاد شعیشع، استاد عبدالفتاح، استاد محمود علی البنا و از سوی دیگر توان تلاوت های به روز را هم دارند، وقتی این نسل به پایان برسد نسل بعدی بخاطر انقطاعی که بینشان هست شور و هیجان و حس و حال را در تلاوت های خود نخواهند داشت.به همین خاطر رادیو قرآن در صدر وظایف خودش پیگیری می کند که بتواند به بهترین نحو این آثار گرانبهایی را که در چند سال آینده توسط این نسل ارائه خواهد شد ، خیلی خوب رصد، جمع آوری و ضبط کند تا گنجینه ای ماندگار برای جامعه باقی بماند .

وی اظهار امیدواری کرد که نسل های بعدی به این توانمندی برسند و اگر این اتفاق نیافتد، تلاوت های خوب را در کشور از دست می دهیم و در آینده نه چندان دور نسل های بعدی از ما گله خواهد داشت.

ابوالقاسمی ادامه داد:در حال حاضر روزی دهها تلاوت خوب اصیل و با کیفیت عالی انجام می شود که کسی نمی تواند جمع آوری و ضبط کند و لازمه اش این است که در رادیو علاوه بر ضبط، ایجاد زمینه لازم را برای آنها را داشته باشیم.

وی تصریح کرد :برای همین بایستی برنامه هایی تولید کنیم و سمت و سو و جهت برنامه ها به سمتی باشد که اقبال عمومی از طرف آحاد مردم هم به سمت تلاوت صورت بگیرد که این میدان و عرصه برای قاریان خوب ایجاد می شود و ما این کار بزرگ را انجام می دهیم.

مدیر شبکه رادیویی قرآن همچنین ارتقاء سطح کیفی و ضبط تلاوت ها را از مهمترین اقدامات پیش روی این شبکه دانست و گفت: در سالهای اخیر ما با تغییر ذائقه ی مردم و شنونده های ایرانی روبرو هستیم و وظیفه داریم ذائقه ی مردم را از انحرافی که ایجاد شده با پخش تلاوت های فاخر به سمت تلاوت های اصیل برگردانیم.

وی در پایان با اشاره به مطالبات رهبری تصریح کرد:یکی از مطالبات ایشان حفظ حد و مرزهای تلاوت اصیل است و تأکید ایشان بر تمرکز در تلاوت هایی که معیار و اصالت آن تلاوت به سمت معنامحوری و ارائه و خواندن آیات الهی است، نه هنرهای تزئینی و پرداختن به هنرهای صوتی که خیلی متداول شده است و رسیدگی به دغدغه ی حضرت آقا وظیفه ی همه ی دستگاه ها و در رأس آن رادیو قرآن است و ما تمام تلاش خود را برای به ثمر رساندن این تکالیف انجام خواهیم داد.