بوشهر - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به افزایش مصرف برق در استان بوشهر، گفت: احتمال اعمال خاموشی در استان وجود دارد.

امرالله پاراد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در روزهای اخیر میزان گرمای هوا در استان بوشهر به صورت چشمگیری افزایش یافته است و همین موضوع باعث شده تا شاهد افزایش مصرف برق نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز مصرف برق در استان بوشهر هزار و ۷۶۰ مگاوات است، تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش مصرف برق و رسیدن مصرف به هزار و ۷۷۰ مگاوات هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: با ادامه این روند شاهد اعمال خاموشی‌های نوبتی در برخی از نقاط استان خواهیم بود و لازم است که افراد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

وی ساعت اوج مصرف در استان بوشهر را بین ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ عنوان کرد و افزود: از مردم استان می‌خواهیم که در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.

پاراد خواستار بهینه‌سازی مصرف برق در وسایل سرمایشی شد و گفت: ساعات کاری ادارات در استان بوشهر تغییر کرده است تا شاهد کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف باشیم.

وی تاکید کرد: بخش عمده مصرف‌کنندگان برق در استان بوشهر بخش خانگی است و می‌طلبد که مردم برای پیشگیری از خاموشی برق، در مصرف آن صرفه‌جویی کنند.