صبح روز دوشنبه نوزدهم تیرماه سال جاری، سومین جشنواره، همایش و نمایشگاه عمران شهری طی مراسمی با حضور شهردار تهران در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین جشنواره، همایش و نمایشگاه عمران شهری که همزمان با بیست و چهارمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور برگزار شد.

در جریان برگزاری این مراسم، از «اولین نقشه پهنه‌بندی ژئوتکنیکی شهر تهران»، آغاز به کار دستگاه شناسایی حفره‌های زیرزمینی (GPR) و همچنین «نخستین بانک اطلاعات جامع نقشه‌ها و عناوین تهران قدیم» با عنوان «تهران نگاری» رونمایی شد.

گفتنی است، مدیریت سیلاب و آب‌های سطحی، احیای رودخانه‌های شهری، شناسایی عوارض زیرسطحی به روش GPR و مطالعه فضاهای زیرسطحی، برخی از محورهای این همایش هستند. سیستم مدیریت راه‌های شهر تهران (TRMS)، مقاوم سازی پل‌های سواره رو پایتخت و نحوه پایش و کنترل کیفیت آب دریاچه شهدای خلیج فارس از جمله موضوعاتی است که در سومین همایش عمران شهری طرح و بررسی خواهند شد.

همچنین در نمایشگاه جنبی این همایش، علاوه بر ارائه آخرین توانمندی‌های شرکت‌های پیمانکار و مشاور پروژه‌های عمرانی، برخی از نهادهای کارفرمایی همچون معاونت‌های فنی و عمرانی مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران و معاونت‌های فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور حضور دارند.