بجنورد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از آغاز معرفی متقاضیان طرح کارورزی به واحدهای پذیرنده کارورزان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال درباره برنامه اشتغال فراگیر اظهار کرد: این برنامه دارای سه بسته رسته‌های پراشتغال، مداخلات سیاستی و نهادهای حمایتی و عمومی است که هرکدام به نحوی، برنامه ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در کشور را دنبال می‌کند.

وی افزود: ازآنجایی‌که کسب مهارت در محیط واقعی و سابقه کار از مشکلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است ازاین‌رو بسته دوم از برنامه اشتغال فراگیر به توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و رفع مشکل سابقه کار آن‌ها می‌پردازد که در این راستا حدود سه هزار نفر در دستگاه‌ها و واحدهای پذیرنده استان جذب می‌شوند تا به مدت چهار الی ۶ ماه در آن محل به فعالیت بپردازند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال خراسان شمالی تصریح کرد: کارورزان علاوه بر اینکه طی این مدت معادل یک‌سوم حداقل حقوق مصوب سال را دریافت می‌کنند در پایان دوره نیز صاحب گواهی‌نامه مهارت می‌شوند.

نوری گفت: دستگاه‌ها یا واحدهای پذیرنده‌ای که پس‌ازاین مدت قصد جذب کارورزان را داشته باشند از پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال معاف خواهند بود.