زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به اجرای طرح تکاپو اشاره کرد و گفت: طرح تکاپو به منظور ایجاد شغل برای ۶ هزار نفر در حال اجرا است.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا یوسفی ظهر شنبه در جلسه کمیته استانی طرح «روستا تعاون» افزود: طرح روستا تعاون یکی از طرح‌هایی است که در قالب اشتغال فراگیر بوده است. 

وی اظهار کرد: طرح روستا تعاون در استان با توجه به سهمیه داده شده در دو مرحله، ۱۶ تعاونی را در برمی‌گیرد که شامل ۳۲ تعاونی است و در این طرح یک هزار تعاونی در سطح کشور تحت پوشش این طرح مورد نظر قرار می‌گیرد و طرح روستا تعاون در قالب ۳۲ تعاونی اجرایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: یکی از پایگاه‌های فعال برای ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالی، روستاها هستند که با استفاده از ظرفیت آنها می‌توان اقدامات لازم را برای اشتغالزایی بیشتر آنها انجام داد و  هدف از اجرای طرح روستا تعاون توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و در قالب آن فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستا و یا عضویت ساکنان روستایی دنبال می‌شود.

یوسفی به ظرفیت استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: سهمیه استان زنجان در دو مرحله نخست و دوم به ترتیب ۱۶ روستا است.

وی به اجرای طرح تکاپو اشاره کردو گفت: طرح تکاپو با در نظر گرفتن ایجاد شغل برای ۶ هزار نفر است و این طرح به خوبی در حال اجرا است و طرح تکاپو یک طرح جدید است اما نگاه برخی از مسئولان سنتی است و به ما اجازه داده نمی‌شود که بتوانیم به نتیجه برسیم و بر آن اساس اقدام به اجرای طرح کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود:  موضوع فعالیت در این طرح در بخش تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی است.

یوسفی تصریح کرد: یک هزار تعاونی تعاونی در یک هزار  روستا ایجاد می‌شود و برای اجرای این طرح باید فرهنگ کار جمعی را با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در میان جوامع روستایی تقویت کنیم.