سمنان - وزیر بهداشت با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در سطح کشور ادامه خواهد یافت، گفت: اشاعه سلامت و خدمات درمانی یکی از سیاست‌های دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر شنبه در آئین رونمایی از کتاب «سپیدپوشان حماسه‌ساز» یادواره شهدای عرصه بهداشت و درمان استان سمنان با تاکید بر اینکه تهیه این کتاب باید الگوی دیگر استان‌ها نیز قرار گیرد تا در این زمینه فعالیت کنند، بیان کرد: انجام این‌گونه فعالیت‌ها در حقیقت ادای احترام به خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

وی ابراز داشت: امیدواریم فضای جامعه همانند دوران دفاع مقدس با صمیمیت و همکاری باشد تا پیشرفت‌های خوبی را شاهد باشیم.

عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: تلاش و زحمات  پزشکان، پرستاران و دیگر افراد فعال در کادر درمان طی هشت سال دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست و باید این روحیه ادامه‌دار باشد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی در کنار ترویج خدمات در زمره اولویت‌های بخش بهداشت و درمان دولت خواهد بود، افزود: توسعه زیرساخت‌های سلامت ازجمله اهداف مهم دولت است و این طرح قطعاً در دولت آتی نیز ادامه خواهد یافت چراکه یکی از مطالبات مردم و دولت دستیابی به این حوزه خواهد بود.

وی گفت: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت همچنین همراهی با کابینه و مجلس شورای اسلامی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی است که باید با اهتمام ویژه این امر محقق شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان سمنان گفت: باید میراث دار خون شهدا باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مردم غیور استان سمنان همواره در برهه‌های مختلف تاریخی پشتیبان نظام بوده‌اند.