زنجان-رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بخش عمده تجارت خارجی استان، متوجه کشور ترکیه است و زنجان سهم قابل توجهی را از صادرات کشور ایران به ترکیه، به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین جمیلی ظهر دوشنبه در دیدار با معاون استانداری ازمیر، افزود: اتاق بازرگانی  یکی از ارکان توسعه است  و در حال حاضر بیش از هزار نفر عضو اتاق بازرگانی هستند و فعالیت اقتصادی، تولیدی و تجاری از فعالیتهای اعضای اتاق بازرگانی است. 

وی اظهار کرد: بخش عمده ای از تجارت ما خارجی است و ترکیه به عنوان مخاطب اول ما است و سهم صادرات ما از استان زنجان به ترکیه بسیار برجسته است. 

رئیس اتاق  بازرگانی استان زنجان گفت: اتاق بازرگانی است زنجان روابط اقتصادی خوبی را ترکیه دارد و با سایر تشگکلهای غیر دولتی  هم رابطه خوبی داریم. 

جمیلی تاکید کرد: ما به دنبال تقویت روابط اقتصادی  هستیم و درصدد برقراری ارتباط هوایی با استانبول بوده و می توانیم در این حوزه فعالیت خوبی را داشته باشیم. 

وی ابراز کرد: پرواز هوایی زنجان به استانبول توجیه اقتصادی  ندارد ولی خیلی بر این امر اذعان دارند که مشسکل اقتصادی دارد ولی ما قدم های خوبی  را بر می داریم و برنامه ریزی لازم را داریم. 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: بسیاری از تجار زنجانی در ترکیه  دفاتر تجاری و شرکت دارند و باید روابط اقتصادی بین استان زنجان و ترکیه تقویت شود.