قم - تولیت حرم امام موسی کاظم(ع) با اشاره به ظلم و ستم‌های بسیاری که به اهل بیت(س) روا شده است جشن و سرور در شادی اهل بیت را مصداق آیه قرآن برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال عبدالرسول الدباغ در مراسم خطبه خوانی میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت که صبح سه‌شنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با ابراز قدردانی از تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی، اظهار کرد: حضور در این مراسم افتخار بزرگی است که در همین راستا باید از مهمان نوازی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) قدردانی کرد.

تولیت آستان مقدس کاظمین با اشاره به سختی‌های بسیاری که اهل بیت پیامبر(ص) متحمل شده‌اند، افزود: مشهد، قم، ری و شیراز همه شاهد حضور فرزندان اهل بیت(ع) هستند که دیار خود را رها کرده و هجرت کرده‌اند.

وی با قدردانی از عاملان برگزاری جشن‌های دهه کرامت، تصریح کرد: ما از سرزمین پدر حضرت معصومه(س) آمده‌ایم و حامل سلام وارادت همه خدام و علاقمندان اهل بیت از حرم امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) به این بانوی کریمه و بزرگوار هستیم.

عبدالرسول الدباغ با بیان اینکه در این روز مبارک همه دل‌ها به حضور در حرم این بانوی گرامی علاقمند است، تصریح کرد: شواهد ظلم و ستمی که بر اهل بیت واقع شده است را همه آگاهی داریم، جدایی اهل بیت از نمونه همین سختی هاست، که حضرت معصومه(س) در قم، پدر گرامیشان در کاظمین و بردارشان در مشهد آرامیده‌اند و سوال ایجاد می‌شود که اهل بیت(ع) چه گناهی کرده‌اند که باید مورد ظلم واقع شده و از شهر و دیارشان دور شوند.

تولیت آستان مقدس کاظمین برگزاری جشن‌ها در مناسبت‌های مختلف و در جشن و سرور اهل بیت(س) را مورد توجه قرار داد و افزود: برگزاری این جشن‌ها مصداق از آیه شریف قرآن است که «کسانی که با اهل بیت هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند».

وی افزود: چنین روزهایی زمان مناسبی است که شامل رحمت و توجه اهل بیت(ع) قرار گرفته و از فیوضات بیکران این خانواده بهره‌مند شویم.