کرمان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از کمبود اعتبار برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی جلالی پیش از ظهر سه شنبه در جمع روحانیون مستقر شهرستان کرمان با بیان اینکه در طرح ها و برنامه های فرهنگی با کمبود اعتبارات روبه‌روهستیم، گفت: روحانیون مستقر تمام وقت نسبت به ارسال گزارش‌ها و اخبار در سامانه سعی و تلاش کنند و ضمن استفاده از این فرصت برنامه های خود را در سامانه خبری انعکاس دهند.

وی در این راستا بیان داشت: روحانیون مستقر صرفا به اقامه نماز اکتفا نکنند و از تمامی وقت ها و فرصتهایی که دارند به ترویج و نشر معارف دینی بپردازند.

حجت‌الاسلام جلالی کاهش آسیب های اجتماعی را اولویت کار روحانیون مستقر برشمرد و ابراز داشت: روحانیون با تشکیل شورای فرهنگی در روستا این موضوع را به خوبی دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از روحانیون مستقر به عنوان چراغ های هدایت در مناطق روستایی نام برد و بیان کرد: حضور فیزیکی در روستا می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثراست.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حقوق روحانیون مستقر به طور کامل محقق نشده است و باید این کمبود از طریق شوراهای اسلامی تامین شود.

حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با کمبود نیرو مواجه است، افزود: با توجه به نیاز سازمان در این زمینه، حضور روحانی مستقر در ادارات تبلیغات اسلامی در دستور کار سازمان قرار گرفته و سعی شده در اداراتی که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند در ساعت اداری از وجود روحانیون مستقر استفاده شود.