شیراز- همزمان با آغاز دهه کرامت آیین کلنگ زنی احداث مجتمع فرهنگی و مذهبی چهارده معصوم(ع) میمندیهای مقیم شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف وامورخیریه فارس در مراسم کلنگ زنی حسینیه چهارده معصوم (ع) در شیراز گفت: خیران و واقفان فارس و شیراز همواره نشان دادند که پیشرو و الگوی کارهای خیر در کشور هستند.

مدیر کل اقاف فارس در آیین کلنگ زنی حسینیه چهارده معصوم(ع) در شیراز افزود: تاریخ نشان می دهد که خیران فارس بدون دخالت و کمک دولتی ها همواره در ساخت مسجد و حسینیه بیشقدم شده اند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه حضور خیران در ساخت حسینیه ها حلاوت و شیرینی برای مردم داشته است ابراز داشت: مردم فارس در تمام حوزه ها دارای واقفان و خیران نیک اندیش هستند و یکی از افتخارات مردم فارس ساخت مسجد توسط این افراد در استان پهناور فارس است.

منتخب مردم شیراز در شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم به گسترش فضاهای فرهنگی و مذهبی در شهر شیراز تاکید کرد و گفت: این موضوع باید به عنوان یکی از اولویت های مهم در دستورکار شورای جدید شهر و شهرداری شیراز در آینده قرار گیرد.

سیروس پاک فطرت در ادامه اظهار داشت: شهردار فعلی شیراز و شورای چهارم نیز انصافا توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و مذهبی شهر داشته اند و حتی جدا از وظابف فرهنگی شهرداری ، حامی مراکز فرهنگی و مذهبی و مساجد درسطح شهر بوده اند.

وی افزود: ایجاد مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهر ساز با همکاری شهرداری شیرز نمونه ای از توجه شهرداری به مسائل مهم فرهنگی و مذهبی در سالهای گذشته بوده است.

رئیس هیئت امنای مجتمع فرهنگی و مذهبی چهارده معصوم نیز در حاشیه این مراسم گفت: مجتمع فرهنگی و مذهبی میمندی‌های مقیم شیراز منتسب به نام مبارک چهارده معصوم(ع) به همت خیران و با مساعدت مالی مردم میمند و میمندیهای ساکن در سرتاسرجهان به ویژه آنهای که مقیم شیراز هستند احداث خواهد شد .

نعمت الله امینی اظهارداشت: این بنای ارزشمند در زمینی به متراژ95 مت و در سه طبقه و با زیربنای 2500 مترمربع احداث خواهد شد.

وی ابراز داشت: این مجتمع دارای مسجد، حسینیه و مرکز فرهنگی مذهبی خواهد بود و جهت احداث و تکمیل آن بالغ بر 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که همه آن توسط خیرین میمندی تامین خواهد شد.