اردبیل - شهردار اردبیل گفت: در نظر داریم سابقه تاریخی، فرهنگی و هنری شهر اردبیل را در عمارت شهرداری اردبیل معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید لطف اللهیان شامگاه پنج شنبه در آیین بهره برداری از عمارت شهرداری اردبیل تصریح کرد: این ساختمان ۷۹ سال قبل احداث شده و به عنوان ساختمان شهرداری اردبیل در طول ادوار تاریخ مورد استفاده بوده است.

وی افزود: با بازسازی بنای ساختمان شهرداری اردبیل گامی در راستای محوریت فعالیت های خود یعنی توسعه فرهنگی اجتماعی در کنار توسعه عمرانی برداشته است.

شهردار اردبیل متذکر شد: این ساختمان می تواند در بازخوانی هویت و تاریخ شهر اردبیل نقش ایفا کرده و زمینه انتقال میراث تاریخی این شهر به نسل های آتی را فراهم سازد.

لطف اللهیان با تاکید به اینکه ۱۷ گالری در این بنا پیش بینی شده است، اضافه کرد: در هر یک از گالری ها بخشی از سابقه تاریخی و فرهنگی اردبیل به نمایش درخواهد آمد.

وی متذکر شد: علاوه بر این مدیریت این بنا به صورت هیئت امنایی و با بهره گیری از شخصیت های فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل خواهد بود.

لطف اللهیان با تاکید به اینکه رویکرد فرهنگی بر خلاف برخی شائبه ها به معنی بی توجهی به بخش عمرانی نیست، اضافه کرد: برای اثبات این مدعا می توان به پروژه تقاطع غیر هم سطح قدس اشاره کرد که بدون تاخیر زمانی در حال اجرا است.

لطف اللهیان همچنین به آسفالت ریزی به میزان ۱۰۲ هزار تن با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: اقدامات عمرانی نیز با وجود کاهش درآمد شهرداری به قوت انجام می شود.