اصفهان – نائب رئیس شورای شهر اصفهان به لزوم تعیین اشتغال جایگزینی برای کارگران کوره‌های آجر و گچ تعطیل شده اشاره کرد و گفت: محل جایگزینی برای این صنعت در نقطه دیگر استان مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شریعتی ظهر شنبه در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیکاری یکی از اصلی‌ترین چالش‌های موجود در کشور است، اظهار داشت: بهترین راهکار حل این معضل حمایت مردم از تولید ملی است که می تواند زمینه‌ساز اشتغال پایدار باشد.

وی با اشاره به تعطیلی صنایع بزرگ و کوچک در استان اصفهان ابراز داشت: در این راستا دولت باید نسبت به این صنایع توجه بیشتری داشته باشد ضمن اینکه فرهنگسازی در حوزه استفاده از تولیدات داخل باید بیش از گذشته صورت پذیرد.

توسعه شهرک صنعتی محمود آباد مطابق با قانون اجرایی شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به لزوم توجه دولتمردان در خصوص نیازهای صنایع اشاره کرد و افزود: در این راستا یادآور می‌شوم که مسئولان صنایع موجود در شهرک صنعتی محمود آباد خواستار توسعه این شهرک هستند که در چارچوب قانونی باید اجرایی شود.

وی همچنین به لزوم تعیین جایگزینی برای ایجاد اشتغال کارگران کوره‌های آجر و گچ تعطیل شده اشاره کرد و بیان داشت: هنوز محل جایگزینی برای راه‌اندازی این صنعت در نقطه دیگر استان با توجه به دستور استاندار مشخص نشده و این امر نیازمند توجه جدی مسئولان است.

شریعتی با اشاره به نظارت بیشتر در خصوص بازار و عرضه کالا با فاصله زیاد از قیمت اصلی ابراز داشت: در این زمینه نیازمند توجه ویژه اداره کل تعزیرات و اتاق بازرگانی استان اصفهان هستیم.

وی در ادامه به جانمایی محل دپوی اتوبوس‌های خطوط بی آر تی اصفهان اشاره کرد و افزود: این سیستم حمل و نقل عمومی خدمات رسانی خوبی را به شهروندان داشته و ضروری است که مشکلات ایجاد شده در این بخش نیز مرتفع شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به لزوم ساماندهی برچسب‌های تبلیغاتی که به درب منازل مسکونی نصب می‌شود اشاره کرد و گفت: در این زمینه سامان زیباسازی باید تمهیداتی را بیندیشد.