دامغان - مسئول خانه هنرمندان دامغان گفت: نمایشگاه فرهنگی هنری «آرزوی من» به مناسبت دهه کرامت با حضور ۱۵۰ اثر نقاشی از آثار کودکان و نوجوانان دامغانی در این شهر آغاز به کار کرد.

سعید خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ۱۵۰ اثر از آثار نقاشی از آرزوهای مختلف کودکان و نوجوانان شهر دامغان در گالری خانه هنرمندان این شهر به نمایش گذاشته شده است، بیان کرد: در این نمایشگاه گروهی کودکان و نوجوانان با موضوع امام رضا(ع) و آرزوی زیارت ایشان، آثار نقاشی کودکان و نوجوانان سنین چهار تا ۱۲ سال که با فراخوان عمومی از قبل اطلاع رسانی و جمع آوری شده بود به نمایش گذاشته شد.

وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف تحلیل محتوا بوده که در ذهن کودک و نوجوان ما چه می گذرد و در این نمایشگاه نقاشی هایی چون آرزوی ظهور امام زمان (عج)، شغل های مورد نظر خود، ورزش مورد علاقه، زندگی و ازدواج، بحث فرزند آوری و ایران و سربلندی آن با عشق، علاقه و تیزبینی خاص روی کاغذ نقاشی به تصویر کشیده شده است.

مسئول خانه هنرمندان دامغان خاطر نشان کرد: جوهره مذهبی بچه ها کاملا در نقاشی کودکان و نوجوانان چشمگیر است و در بحث تحلیلی نقاشی و استفاده از رنگ ها و قلم ها و توجه به نکات روان شناسی از مهمترین ویژگی های آثار ارائه شده به این نمایشگاه از سوی کودکان و نوجوانان است که به وضوع دیده می شود.

خجسته اضافه کرد: یکی دیگر از خصوصیات آثار و نقاشی های ارائه شده این است که هیچ اثر چالشی دیده نشده و این امر نشان می دهد کودکان و نوجوانان ما با تبحر و جدیت تمام توانستند نقاشی های مورد علاقه را با موضوعات خاص به تصویر بکشند.

وی افزود: یکی از نکات جذاب و حائز اهمیت این است که حضور و شرکت کودکان و نوجوانان معلول ذهنی با ارائه آثار و نقاشی های خود بر جلوه این نمایشگاه افزودند.

نمایشگاه آرزوی من تا دوازدهم مردادماه به نشانی دامغان خیابان شهید مطهری، میدان بسیج خانه هنرمندان باز خواهد بود.