دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور مبارزه با تولید، قاچاق، توزیع و مصرف مواد مخدر را کاری بسیار پیچیده، ارزشمند، مستمر و گسترده دانست و تاکید کرد: مبارزه جدی با بلای خانمانسوز مواد مخدر نیازمند عزم جهانی، اصلاح و تدوین قوانین قاطع، ارتقای فرهنگی عمومی و ایجاد پلیس بین المللی توسط سازمان ملل متحد است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور پنجشنبه شب در دیدار معاون دبیر کل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، تهدید و تباه کردن انسانها بویژه جوانان و عقب نگهداشتن و ضربه زدن به اقتصاد کشورها را از جمله لطمه های عمده ناشی از تولید و مصرف مواد مخدر عنوان کرد و گفت: متاسفانه با وجود حجم بسیار زیاد ضررهای قاچاق و مصرف مواد مخدر در جهان، توجه جدی و عزم راسخی در سطح بین المللی برای مبارزه و براندازی ریشه ای این پدیده شوم دیده نمی شود.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود آنکه کشور هدف اصلی ، برای تولید و توزیع کنندگان مواد مخدر نیست اما سالانه بخش زیادی از منابع مادی و نیروی انسانی کارآمد خود را صرف مبارزه با قاچاق  و توزیع مواد مخدر می کند، گفت : مبارزه با این بلای خانمانسوز به بسیج جهانی نیاز دارد، ولی متاسفانه با وجود استقرار کشورهای غربی در افغانستان ، تولید مواد مخدر به میزان 60 درصد افزایش داشته است.

رئیس جمهوربا بیان اینکه برخی قدرت های مستکبردر صدد ند با حمایت از باندهای قاچاق و توزیع مواد مخدر با کشورها و ملت های مستقل که با آنها مخالفند ضربه وارد کنند، تاکید کرد: جامعه بشری به هم پیوسته است و بلای خانمانسوز مواد مخدر همه کشورها را فرا می گیرد و به یک منطقه محدود نمی شود.

دکتر احمدی نژاد همچنین به اشاره به اینکه سالانه 250 هزار نفر در جهان به دلیل استفاده از مواد مخدر جان می دهند این آمار را در مقایسه با قربانیان تروریسم بسیار زیاد دانست و افزود : این در حالی است که با صرف هزینه های گزاف و صدور قطعنامه های متعدد برای مبارزه با تروریسم تلاش می شود اما برای مقابله با مواد مخدر چنین اقدامی صورت نمی گیرد و سازمان ملل متحد باید نقش موثری در مبارزه علیه مواد مخدر بویژه انواع جدید آن داشته باشد.

دراین دیدار"آنتونیوماریاکاستا" معاون دبیرکل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر وجرم سازمان ملل متحد نیز ضمن قدردانی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران درجلوگیری ازترانزیت و قاچاق مواد مخدر از طریق ایران بویژه در مرزهای شرقی گفت: با کمال تاسف به رغم حضور کشورهای قدرتمند در افغانستان تولید و کشت مواد مخدر بخصوص خشخاش در این کشور بشدت افزایش یافته و برخی از این قدرتها مرتکب اشتباه شده و مواد مخدر را دست کم گرفته اند.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز خشنودی از اینکه در ایران مردان شجاعی در قالب پلیس و سایر نیروها در حال مبارزه جدی با تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر هستند، گفت: سازمان ملل متحد کاملا با نظرات و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر موافق است و من سعی می کنم در مدت ماموریت خود در این سمت صدای ایران را برای مبارزه جدی با این پدیده شوم به گوش سایر کشورها برسانم.

 "آنتونیوماریاکاستا" افزود: متاسفانه بودجه دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل متحد در مقابل گستردگی این تجارت غیر قانونی بسیار اندک است.