ابراهیمی‌ترکمان در نشست مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی گفت: تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) این است که وجوه مختلف شخصیت امام رضا(ع) به جهان معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان، نماینده مجلس شورای اسلامی، اکبر شیخ، مدیرعامل بنیاد فرهنگی امام رضا (ع)، اندیشمندان و خادمان رضوی از ایران و کشورهای مختلف جهان، صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ مرداد) و در جریان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنرانی خود در این نشست، ضمن تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان و قدردانی از تلاش برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، گفت: آگاهی از مشکلات امروز جوامع بشری و نیاز به ارایه الگویی که بتواند  بشر امروز را از گرداب جهل و ناآگاهی برهاند، ما را در این مجمع گردآورده است.

وی همچنین گفت: امام رضا (ع) که امروز در مشهد آن امام همام گردهم آمده‌ایم، نماد عقلانیت  و معنویت هم در دوره خویش و هم در جهان امروز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در حرکت فرهنگی که آغاز کرده‌ایم؛ باید علاوه بر معرفی چهره عقلانی امام رضا (ع)،  شخصیت معنوی و مهربان ایشان را به جهانیان معرفی کنیم که اگر چنین کنیم این سنت تا ابد خواهد ماند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش پایانی سخنانش خطاب به خادمان فرهنگ رضوی از کشورهای مختلف تأکید کرد: تلاش ما در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع) بر این است که بتوانیم این وجوه مختلف شخصیت امام رضا (ع) را به جهان معرفی کنیم. کار ما و شما ابلاغ به بهترین شیوه است. اگر بتوانیم گوهری که از آن برخورداریم را به خوبی معرفی کنیم خریداران زیادی در جای جای این گیتی برای آن پیدا خواهد شد.