یاسوج- رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گیاهان دارویی در استان یکی از بهترین ظرفیت ها برای توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحانی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری افزود: از ۸۲۰ گونه گیاهی احصاء شده،  ۴۲۰ گونه گیاهی در استان وجود دارد و این مسئله یک ظرفیت بالا برای پیشرفت و توسعه استان است.

سبحانی گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ منابع بسیار غنی و دارای ظرفیت است اما در حوزه برنامه ریزی مشکلاتی وجود دارد.

سبحانی وضعیت استان در کشت گیاهان دارویی را مناسب دانست و اظهار کرد: تحلیل های مناسبی نیز در این راستا انجام شده است و با استفاده از شناسایی این ظرفیت ها می توان تحقق توسعه استان از طریق بکارگیری  و بالقوه کردن این ظرفیت را شاهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه اولین استانی که مجوز سلامتکده طب سنتی را گرفت استان ما است، بیان کرد: درمانگاه عمومی و سلامتکده طب سنتی مجوز گرفته و سایر اقدامات برای عملیاتی کردن این پروژه در حال انجام است.

سبحانی اظهار داشت: مرکز گیاهان دارویی نیز از اوایل سال جاری عملیاتی شده است اما باید نسبت به تجهیز بهتر و افزایش بهره وری در این مرکز اقدام شود.

وی عنوان کرد: هدفگذاری برای تحقق مجتمع آموزش عالی پژوهشی و آموزشی انجام شده است.

سبحانی از راه اندازی مرکز گردشگری این دانشگاه خبر داد و گفت: مهمان سرای جهاد دانشگاهی در تعطیلات سال جاری بیش از ۱۰۰ خانوار را میزبانی کرد.

سبحانی تصریح کرد: از سال ۸۰ واحد استان شروع به کار کرد و یکی از واحدهای جوان کشور است.

وی افزود: این واحد در قالب طرحهای پژوهشی و آموزشی فعالیتش را آغاز کرد.

سبحانی بیان کرد: ۱۱۵۰ دانشجو  در مرکز عملی و کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین تاکید کرد: دو مرکز آموزش تخصصی نیز در استان فعال است.

رئیس ‌جهاد دانشگاهی استان بیان داشت: این دانشگاه فراجناحی است و دور از نگاه های سیاسی و جناحی با نگاه و تفکر توسعه ای و پیشرفتی برای  کشور،  از توانایی همه حوزه استفاده خواهد کرد.