خرم‌آباد- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از پیشرفت ٨٠ درصدی تنظیم سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان و رونمایی از آن تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور احمدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از پیشرفت ٨٠ درصدی تنظیم سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان و رونمایی از آن تا پایان شهریورماه سال جاری، خبر داد.

وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی لرستان درسه فصل، عنوان کرد: سرفصل اول این سند چشم‌انداز به تعلیم و تلاوت قرآن با هدف انس با قرآن اختصاص دارد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر این‌که تلاوت قرآن کریم باید در سند چشم‌انداز فعالیت های قرآنی لحاظ شود، افزود: سرفصل دوم این سند به تدبر و تفکر در قرآن با هدف تعمیق مفاهیم قرآنی در جامعه اختصاص یافته است.

احمدی بیان کرد: گسترش پژوهش‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات مفاهیم و درک مفاهیم قرآنی، همایش‌های تحقیقاتی علوم و معارف قرآنی نیز در این بخش دیده شده است.

وی با اشاره به این‌که برای تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان از نخبگان قرآنی استان استفاده شده است، تأکید کرد: ٨٠ درصد فعالیت مربوط به سند راهبردی انجام شده و ٢٠ درصد باقی مانده نیز تا پایان شهریورماه ٩٦، به اتمام خواهد رسید.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: بدون شک امروزه در شرایط جهانی شدن و دنیای رقابتی، تفکر و مدیریت استراتژیک برای تدوین و اجرای برنامه‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و به‌عنوان یکی‌از شاخص‌های توسعه یافتگی مورد توجه جوامع و دولت‌ها قرار گرفته است.

احمدی اظهار کرد: بسیاری از کشورها علاوه‌بر حوزه‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی در حوزه تعلیم و تربیت نیز برنامه‌های استراتژیکی توسعه طراحی کرده و مبنای تصمیم‌گیری‌ها، جهت‌گیری‌ها و هدایت خود قرار داده‌اند، حال که یکی‌از پایه‌های جامعه ما قرآن و اسلام است، باید برای پیاده‌ کردن اصول آن در جامعه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای تهیه و تدوین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان از ۶ نفر از بهترین پژوهشگران قرآنی و جامعه‌شناسان استان استفاده شده که امید است بهترین نتیجه را برای فعالیت‌های قرآنی پیش‌رو در استان داشته باشد.