دبیر هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی اعلام کرد که کودکان و نوجوانان حاضر در بخش ویژه نوجوان های نمایش ایرانی در مدارس خود اجرا خواهند داشت.

داود فتحعلی‌بیگی درباره بخش های ویژه هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به خبرنگار مهر گفت: امسال بخش ویژه نوجوان های نمایش ایرانی را در جشنواره داریم که خیلی پررنگ برگزار می شود. این بخش به پیشنهاد آقای شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در جشنواره گنجانده شد که مورد استقبال هم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی پیشنهاد و درخواست اجرا در بخش ویژه نوجوان های نمایش ایرانی در حوزه های نقالی و تعزیه داشته ایم و تعدادی کار در هر کدام از حوزه ها انتخاب شده اند.

دبیر هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی درباره نحوه حمایت از هنرمندان کودک و نوجوان حاضر در بخش نوجوان های نمایش ایرانی تأکید کرد: صحبت ها و برنامه ریزی هایی انجام شده به گونه ای است که کودکان و نوجوان ها بتوانند در مدارس خود به اجرای آثارشان بپردازند. شرکت کنندگان از شهرستان ها هم به همین شکل برای اجرای آثارشان در مدارس خود حمایت می شوند.

فتحعلی بیگی درباره احتمال اهدای جایزه یا جوایزی در جشنواره هجدهم نمایش های آیینی و سنتی به نام هنرمندان فقید نمایش های ایرانی نظیر زنده یاد سعدی افشار و زنده یاد مرشد ترابی، اظهار کرد: در نظر داریم جایزه‌ای به نام استادان نمایش های آیینی و سنتی داشته باشیم ولی برای نحوه داوری این موضوع هنوز تصمیم گیری نکرده ایم چون گستره بزرگی است و باید همه بخش ها را مدنظر قرار داد از این رو باید با حساسیت به این موضوع توجه کرد.

هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با دبیری داود فتحعلی‌بیگی از ۸ تا ۱۵ شهریورماه ۹۶ در تهران برگزار می شود.