اراک- معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش وجوانان گفت: برنامه ششم توسعه با تخصیص ۲۷صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده کشور به حوزه ورزش و جوانان، بستر مساعدی برای ارتقای این بخش مهیا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا محمدیان شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از مدیران ورزش و جوانان استان مرکزی در اراک اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه چند مورد احکام اساسی برای ورزش تصویب کرده که اختصاص مالیات بر ارزش افزوده برای حوزه ورزش و جوانان و بخشودگی مالیات سرمایه گذاران ورزش از مهمترین آنها است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان افزود: همین دو مصوبه می تواند برای توسعه آرمان های جوانان و ورزش بسیار شتاب دهنده باشد.

وی بیان داشت: در بخش ورزش و جوانان اولین پیشران، ابزار قانونی و ابزاری است که بتواند از ایده ها و برنامه ها حمایت کند که با مصوبه نمایندگان مجلس این مهم رقم زده شده است.

محمدیان خاطرنشان کرد: با شرایط به وجود آمده دیگر حمایت و حرکت بلندهمتان حوزه ورزش را می طلبد که از این روند و قانون در مسیر توسعه و پیشرفت ورزش و تعالی حوزه جوانان بهره ببرند.

براساس این گزارش معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنان خود گفت: بدون شک ثمره ای که از تلاش سمن ها و خانه جوانان به دست می آید اتفاقات خوبی را برای بخش اجتماعی و ورزش رقم می زند زیرا سمن ها در ماموریت خود پس از شناسایی مشکلات به دنبال راه حل هستند .

وی ادامه داد: امیدواریم موضوع سمن ها و خانه جوان در محور پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و همینطور افزایش کسب و کارهای اقتصادی و اجتماعی  هر روز بیشتر شود .

محمدیان خاطرنشان کرد: این دو محور یعنی پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و افزایش کسب و کار اقتصادی در جامعه، مولفه های مورد نیاز امروز جامعه ما محسوب می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: سمن ها به نظر می آید تاکنون مسایل اجتماعی را خوب شناسایی کرده اند و در نشست ها به دنبال راه حل هستند.

وی افزود: چنانچه سمن ها فضا و محیط مناسب و بستر لارم برایشان مهیا شود، می توانند ابداعات و ابتکارات خود را به جامعه نشان دهند و بسیاری از ایده ها و خلاقیت های خودشان را به عمل تبدیل کنند و در استان  مرکزی در این زمینه ظرفیت های زیادی وجود دارد.

محمدیان اضافه کرد: این استان خالق  ایده های مبتکرانه در همه حوزه های علمی است و طی ادوار مختلف دانشمندان و مفاخر بسیار به کشور و دنیا هدیه کرده است بنابراین انتظار می رود سمن  ها در استان مرکزی برای پیاده سازی ایده های سازنده بیشتر وارد عمل شوند.