ششمین «کاشی ماندگار» امروز یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ بر سردر کتابخانه مرکز نشر آثار استاد علامه محمدتقی جعفری، فیلسوف، مترجم، مفسر نهج‌البلاغه، مولوی‌شناس و جامعه‌شناس، نصب شد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این مرکز در گذشته منزل مسکونی استاد علامه جعفری بوده که یک سال بعد از رحلت علامه در سال ۱۳۷۸ به کتابخانه و مرکز نشر آثار او تبدیل شده است.

ششمین «کاشی ماندگار» امروز با حضور علی جعفری، فرزند علامه محمدتقی جعفری و مدیر مرکز نشر آثار علامه، بر سردر این مرکز نصب شد.

علی جعفری، در حاشیه نصب این کاشی، گفت: «این کار ارزشمند درحقیقت هویت‌بخشی فرهنگی و یک کار ملی است. به‌سهم خودم از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکر می‌کنم.»

فرزند علامه جعفری افزود: «متأسفانه برخی از افراد با آثار اندیشه و زندگینامه علامه جعفری آشنایی ندارد که این کار شما و نصب این کاشی زمینه آشنایی بیشتر افراد را با علامه جعفری فراهم می‌کند.»

او اضافه کرد: «نصب ”کاشی ماندگار“ درحقیقت پاسداشت فرهنگی و اقدام ارزشمندی است.»

علامه محمدتقی جعفری در سال ۱۳۰۴ در تبریز متولد شد. او فیلسوف، روان‌شناس، جامعه‌شناس و مولوی‌شناس است و ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه یکی از ارزشمندترین یادگاران عمر بابرکت علامه محمدتقی جعفری است.

این استاد گران‌مایه در ۲۵ آبان ۱۳۷۷ به رحمت ایزدی پیوست.