اردبیل - معاون تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری اجتماعی رسانه‌ها، از افزایش اخبار منفی در رسانه‌ها در شرایط کنونی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان سیروس عصر جمعه در حاشیه سفر به اردبیل و دیدار با مدیران سایت تبیان طی گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بررسی محتوایی رسانه ها نشان می دهد اخبار منفی در رسانه ها به شدت افزایش یافته و بسیار بیشتر از اخبار مثبت شده است.

وی گرایش رسانه ها به اخبار منفی و انتشار اینگونه اخبار را معضلی در بحث رسانه و جامعه دانست و یادآور شد: مردم با تاثیرپذیری از اخبار منفی افسرده شدند و البته عکس این موضوع هم می تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بخشی از این معضل مربوط به جامعه و بخشی مربوط به رسانه ها است، تصریح کرد: این موضوع باید از سوی کارشناسان بررسی و تبیین و در صورت لازم راهکار جایگزین پیشنهاد شود.

وی با اشاره به چرخه اشتراک گذاری اطلاعات در عصر حاضر تصریح کرد: چرخه کنونی بار منفی را در جامعه افزایش داده، بنابراین شیوه ارائه اطلاعات باید از سوی رسانه ها تغییر کند.

سیروس با تاکید بر اینکه جوان امروزی پاسخ می خواهد و نیاز به مشارکت دارد، ادامه داد: گفتمان در جامعه نباید یکسویه باشد، بویژه گفتمانی که درصد بیشتر آن منفی است.