زاهدان - پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز در میان استقبال جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی استان از طریق فرودگاه زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ایام شهادت امام جواد (ع)، استان سیستان و بلوچستان میزبان پیکر پاک و مطهر ۱۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که پیکر مطهر ۷ شهید گلگون کفن در شهرستان زاهدان تدفین وخاکسپاری می شود.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بر دستان مردم شهیدپرور ۵ شهرستان استان تشییع می شود و سپس در ۱۰ نقطه استان به خاک سپرده می شوند.

وی افزود: از مجموع این شهدا چهار شهید در زاهدان در تیپ رزمی نزاجا، شهرک سپاه، شهرک جهاد و حسینیه عاشقان ثارالله، سه شهید در بخش نصرت آباد زاهدان، ۲ شهید در شهرک نزاجا و مرکز آموزش «۰۸ خاش»، ۲ شهید در شهر «بنجار» شهرستان زابل، سه شهید در «جلگه چاه هاشم» شهرستان دلگان و یک شهید نیز در بخش «قرقری» شهرستان هیرمند تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

حمزه دهقان خاطر نشان کرد: پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نظیر «زبیدات»، «مجنون»، «بدر»، «کربلای چهار»، «والفجر ۱» و «خیبر» شناسایی شده است.

وی ادامه داد: مراسم تشییع این شهدای والامقام از ۳۰ مردادماه به مدت ۳ روز در ۵ شهر استان برگزار می شود که با این مرحله از تشیع شهدا، آمار شهدای گمنام استان به ۱۰۷ شهید در ۴۶ نقطه می‌رسد.