مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: بنا و اساس آموزش و پرورش و تمام شالکه ذهنی در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رشیدیان ظهر پنجشنبه در ششمین جشنواره ملی جابربن حیان که در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد اظهار کرد: معلمان برای پیگیری موضوعات آموزشی، حل مشکل، ایجاد یک ابداع و اختراع کار علمی را به دانش آموزان بیاموزند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جامعه فراگیر نمی‌شود مگر اینکه موانع اقتصاد برداشته شود افزود: امیدواریم در جشنواره جابرابن حیان با تعامل سازنده و ظرفیت‌های مناسبی که برای رقابت بین دانش آموزان اقصی نقاط کشور وجود دارد، به این مهم دست یابیم. 

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ایجاد انگیزه برای مهارت آموزی، حل مسائل پیرامون و تحقق جدی که در دوره‌های قبل این جشنواره مورد توجه قرار گرفت در این جشنواره نیز ادامه یابد و در مسیر رشد و بالندگی دانش آموزان که تاثیرگذاران آینده خواهند بود، حرکت کنیم. 

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، این افتخار را داشتیم که ششمین جشنواره جابربن حیان در مشهدالرضا (ع)برگزار شود و بار دیگر باید ظرفیت‌های این شهر را نمایان شود. 

رشیدیان با تاکید به اینکه جابرابن حیان الگوی شایسته‌ای برای علم آموزی، تحقیق و تلاش مستمر برای آموختن است گفت: سرزمین ما مردان مرد و زنان زن در دامان خود دارد که برای علم آموزی همواره تلاش کرده‌اند. 

وی بیان کرد: یکی از بزرگترین توطئه‌هایی که دشمنان برای فرهنگ کشور ما دارد دور کردن فرهنگ آموزی، جهد و تلاش بوده است. 

استاندار خراسان رضوی گفت: همه ما اذعان داریم تا وقتی که آموزش و پرورش متحول نشود و فرهنگ علم آموزی در بین کودکان ترویج پیدا نکند، پیشرفت نخواهیم کرد. 

وی با تاکید به اینکه اگر کشوری می‌خواهد پیشرفت کند باید سرمایه گذاری سنگینی در  آموزش و پرورش انجام دهد تصریح کرد:  در آموزش و پرورش بنا و اساس، دوران ابتدایی است و تمام شاکله ذهنی در این دوران شکل می گیرد و اگر معلمان بتوانند نقش موثر خود را ایفا کنند دانش آموزان یک بنای محکمی در آینده خودشان خواهند داشت.